جهان اسلام

تروریست حمله‌کننده به شیعیان پاکستان بازداشت شد

سخنگوی سازمان ضد تروریسم پاکستان (سی – تی – دی) اعلام کرد یک از سنی های تندروی حمله انتحاری سال 2014 به شیعیان هزاره در ایالت بلوچستان این کشور بازداشت شد.

 

سخنگوی سازمان ضد تروریسم پاکستان (سی – تی – دی) اعلام کرد یک از سنی های تندروی حمله انتحاری سال 2014 به شیعیان هزاره در ایالت بلوچستان این کشور بازداشت شد.

سخنگوی سازمان ضد تروریسم پاکستان افزود:این تروریست در عملیات نیروهای این سازمان در منطقه «مستونگ» همراه با مقادیر زیادی مواد منفجره دستگیر شده است.

وی تصریح کرد: این عنصر عضو لشکر جهنگوی در حمله انتحاری به زائران شیعه هزاره در نزدیکی مرز ایران – تفتان دست داشته است.

به گفته منابع مطلع، وی از افراد نزدیک و متحد «حافظ نیامت» فرمانده گروه تروریستی لشکر جهنگو است که در منطقه مستونگ آموزش دیده بود.

اردیبهشت ماه امسال نیز، نیروهای امنیتی پاکستان، «قاری اسماعیل» یکی از عناصر تروریستی مرتبط با شاخه لشکر جهنگوی العالمی در منطقه «هزار گنجی» را در عملیات پیچیده اطلاعاتی بازداشت کردند.

به گفته «اعتزاز گوریا» رئیس دایره مبارزه با تروریسم شهر کویته، تروریست بازداشت شده در بسیاری از حملات علیه نیروهای امنیتی و به ویژه قتل های هدفمند شیعیان در شهر کراچی نقش داشته است.

اسماعیل اعتراف کرده بود که سال 2014 به عضویت گروه تروریستی لشکر جهنگوی العالمی درآمده و پس از گذراندن دوره های آموزشی در افغانستان، دهها نفر از نیروهای سپاه مرزی از جمله افراد وابسته به جامعه شیعیان هزاره را در کویته به قتل رسانده است.

اقوام مختلفی در شهر کویته پاکستان زندگی می کنند، اما دو قوم پختون و بلوچ در اکثریت بوده و قوم هزاره نیز در کویته سالهاست که به طور مسالمت آمیز در کنار آنها زندگی می کند، ولی سنی های تندرو با اقدامات تروریستی خود شیعیان هزاره را در این شهر هدف قرار می دهند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا