جهان اسلام

مفتی وهابی ازدواج اهالی یک روستا در پاکستان را باطل اعلام کرد

یک مفتی وهابی در روستایی در ایالت پنجاب پاکستان به حدود ۵۰ زن و مرد روستا گفته است ازدواج آن‌ها به خاطر شرکت در تشییع پیکر یک شیعه باطل شده است.

 

یک مفتی وهابی در روستایی در ایالت پنجاب پاکستان به حدود ۵۰ زن و مرد روستا گفته است ازدواج آن‌ها به خاطر شرکت در تشییع پیکر یک شیعه باطل شده است.

ساکنان این روستا گفته‌اند ۱۰ روز پیش خالد بشیر، امام مسجد محلی، به زنان و مردانی که در تشییع جنازه یک زن شیعه شرکت کرده بودند، گفته آن‌ها دیگر مسلمان نیستند و باید دوباره کلمات شهادتین را به زبان رانده و خطبه نکاح‌‌شان هم باید دوباره خوانده شود.

 ساکنان این روستا چند روز پیش، از این مفتی درخواست کرده بودند نماز جنازه دختر خواهرش را بخواند، اما او از خواندن نماز جنازه خودداری کرده و دلیل آن ‌را شیعه ‌بودن خواهر زاده‌اش عنوان کرده و گفته بود، تمام افرادی که در نماز جنازه شرکت کرده‌اند مسلمان نیستند و خطبه نکاح‌شان هم باید دوباره خوانده شود.

اهالی روستا مجبور شدند که از یک روحانی روستای دیگر بخواهند که به این روستا آمده و نماز میت را بخواند.

آنها سپس از این مفتی وهابی پرسیده اند که ثبت خطبه دوباره جاری شده نکاح چگونه خواهد بود و او گفته نیازی به این کار نیست و پس از آنکه مطلع شده خبرنگاران به این روستا می آیند، متواری شده است.

ساکنان روستا گفته‌اند علیه خالد بشیر در مرکز پلیس منطقه شکایتی را ثبت کرده‌اند.

فرقه انحرافی وهابیت با هزینه عربستان سعودی در پاکستان، افغانستان و بسیاری از کشورهای منطقه ترویج شده و حتی مدارس علمیه زیادی با هزینه این کشور در مناطق مختلف راه‌اندازی شده که به تبلیغ وهابیت می‌پردازند.

این مدارس یکی از پایه‌های تغذیه فکر و حتی منابع انسانی گروه‌های تروریستی مانند داعش، طالبان و جبهة النصره هستند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا