جهان اسلام

خدمت رسانی پزشکان داوطلب هندی به ایتام عراقی

جمعی از ایتام و خانواده های شهدای عراق در مزار میثم تمار مورد معاینه پزشکان داوطلب هندی قرار گرفتند.

 

 

جمعی از ایتام و خانواده های شهدای عراق در مزار میثم تمار مورد معاینه پزشکان داوطلب هندی قرار گرفتند.

موسسه خیریه التمار برای کفالت ایتام و کمک به معلولین با همکاری تولیت مزار صحابی جلیل القدر میثم تمار و برای نخستین بار در عراق با همکاری دانشگاه پزشکی و بیمارستان «ایرا» هند اقدام به درمان ایتام و خانواده های شهدا کرد.

شیخ «خلیفه الجوهر» تولیت این مزار و مدیر موسسه التمار در این خصوص گفت: یکی از مهم ترین اموری که دین مبین السلام بر آن تاکید نموده، سرپرستی ایتام است که شرع آن را برای درمان بیماری های روحی بشری قرار داده است و با آن جامعه درشکل ایمانی و مورد رضایت اسلام قرار می گیرد.

الجوهر افزود: ضمن سرپرستی ایتام سعی کردیم که برای آن ها و خانواده هایشان خدمات پزشکی فراهم کنیم، در این راستا یک گروه از پزشکان نخبه هند و از تمامی تخصصی های پزشکی به صورت داوطلبانه به عراق آمدند، آن ها به صورت یک گروه واحد کار می کنند و با داشتن صبر و اخلاص آمده اند تا در راه خدا به فقرا و ایتام خدمت کنند.

دکتر «فرزانه مهدی» رئیس و مالک موسسه پزشکی «ایرا» در این خصوص گفت: شیخ «خلیفه الجوهر» رئیس موسسه خیریه التمار و معاون مزارات مقدسه شیعیان عراق ورود این موسسه را به عراق و شهر کوفه تسهیل کرد تا گرفتار بروکراسی های اداری وزارت بهداشت عراق در خصوص بحث درمان و ورود تجهیزات نشویم.

وی افزود: ایتام در داخل مزار صحابی جلیل میثم تمار مورد معاینه قرار گرفتند و بیمارانی که امکان درمان آنها در عراق نیست، برای درمان به هند فرستاده می شوند.

اعضای خانواده شهدا و ایتام با قدردانی از تولیت مزار صحابی جلیل القدر میثم تمار و تیم درمانی پزشکان هندی، خدمات آنها را ارج نهادند. 

گفتنی است، میثم تمار یکی از صحابی نزدیک رسول خدا صلی الله علیه و آله و از یاران باوفای امیرالمومنین علیه السلام بود که به خاطر دلیل انتشار فضائل آن امام همام و دفاع از مذهب حقه تشیع توسط ابن زیاد به دستور معاویه به شکلی فجیع به شهادت رسید.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا