جهان اسلام

حمله جنگنده‌های اف-۱۶ عراق به مواضع داعش در سوریه

رسانه امنیتی عراق از حملات هوایی جنگنده های این کشور به اماکن تجمع ده ها تن از سنی های تندروی داعش در مناطق مختلف سوریه خبر داد.

 

رسانه امنیتی عراق از حملات هوایی جنگنده های این کشور به اماکن تجمع ده ها تن از سنی های تندروی داعش در مناطق مختلف سوریه خبر داد.

به گزارش شیعه ویوز به نقل از سومریه نیوز، مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد که با دستور «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر جدید و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق و با نظارت فرماندهی عملیات مشترک، جنگنده های «اف ـ۱۶» این کشور، با استناد به اطلاعات دقیق دریافتی از اداره اطلاعات و مبارزه با تروریسم موسوم به «هسته اطلاعاتی شاهین ها»، در داخل خاک سوریه دست به حملات هوایی زدند.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، جنگنده های عراق یک انبار اسلحه و مهمات حاوی ۱۰ تروریست و مقادیری موشک و مواد منفجره داعش و متعلق به آن چه «ولایت فاروق» خوانده می شود را در منطقه «السوسه» واقع در شهرستان «البوکمال» در جنوب شرق استان دیرالزور در شرق سوریه منهدم کردند.

بر اساس این بیانیه، همزمان ضربه سهمگین دیگری در منطقه «الباغوز» در همان شهرستان مرزی به سنی های تندروی داعش وارد شده که در آن مقر آن چه «لشکر فاروق» نامیده می شود، هدف این جنگنده ها قرار گرفت که در این عملیات نیز، 30 تن از عناصر تروریستی به هلاکت رسیدند.

مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق در این باره خاطر نشان ساخت که بر اساس اطلاعات دریافتی، هر دو هدف به طور کامل منهدم شده و جنگنده های اف ـ۱۶ نیز بدون هیچ گونه مشکلی به این کشور بازگشتند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا