جهان اسلام

خشکسالی نیز به دشمنان افغانی ها اضافه شده است

خشکسالی بیش از درگیری‌ها سبب آوارگی مردم افغانستان شده است

 

خشکسالی بیش از درگیری‌ها سبب آوارگی مردم افغانستان شده است

سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که در سال ۲۰۱۸ میلادی شمار افرادی که به دلیل خشکسالی مجبور به ترک خانه‌های خود شدند بیش از افرادی است که بر اثر ناآرامی و جنگ آواره شده‌اند.

به گزارش شیعه ویوز به نقل از سی ان ان، برآوردهای تازه سازمان ملل نشان می‌دهد که بیش از 275 هزار نفر به دلیل خشکسالی از خانه‌های خود آواره شده‌اند.

چند سال بدون بارش، کشاورزی منطقه را از بین برده است و در حالی که کشت مواد مخدر در سال 2017 میلادی به بالاترین سطح خود رسیده بود، این خشکسالی سبب شده تا کشت محصول تریاک نیز کاهش یک سومی پیدا کند.

شرایط آب‌وهوایی در افغانستان نگرانی‌هایی را در پی داشته و تغییرات اقلیمی تاثیر شدید خود را بر یکی از آسیب‌پذیرترین کشورهای جهان گذاشته است جایی که چند دهه جنگ، اقتصاد و جامعه را از بین برده است.

«نجم‌الدین» یکی از قربانیان خشکسالی در غرب افغانستان گفت: هیچکدام از محصولات ما به دلیل خشکسالی به عمل نیامده و احشام خود را از دست دادیم. گوسفندان، گاوها و بزها همه از گرسنگی تلف شدند، چون علوفه نداشتیم.

براساس گزارش‌ها 20 ولایت از مجموع 34 ولایت افغانستان دچار خشکسالی است و میلیون‌ها نفر از مردم افغانستان تحت تاثیر این پدیده قرار گرفته‌اند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا