جهان اسلام

برنامه جهانی غذا: برای تغذیه یمنی ها ۵۷۰ میلیون دلار نیاز است

سازمان برنامه جهانی غذا اعلام کرد، به بودجه اضطراری۵۷۰ میلیون دلاری برای تغذیه ۱۲میلیون یمنی نیاز دارد که براساس اعلام سازمان ملل طی 6 ماه آتی از کمبود غذا رنج خواهند برد.

 

سازمان برنامه جهانی غذا اعلام کرد، به بودجه اضطراری۵۷۰ میلیون دلاری برای تغذیه ۱۲میلیون یمنی نیاز دارد که براساس اعلام سازمان ملل طی 6 ماه آتی از کمبود غذا رنج خواهند برد.

همچنین حدود ۲۰ میلیون یمنی با ناامنی غذایی بسیار بالایی بدون ارائه کمک‌های غذایی انسانی روبرو خواهند شد.

این سازمان در سال ۲۰۱۹ با افزایش ۵۰ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۸ به دنبال تغذیه ۱۲ میلیون یمنی است و اعلام کرد، این سطح از ارائه غذا برای ممانعت از نابسامانی وضعیت امنیت غذایی ضرورت دارد.

استیون اندرسون، مدیر برنامه جهانی غذا در یمن می‌گوید، براساس اطلاعات سال ۲۰۱۸ کمک‌های غذایی این سازمان در واقع با هدف اجتناب از وقوع قحطی است.

به گفته وی در تعدادی از مناطق بسیار آسیب پذیر وضعیت امنیت غذایی بهبود یافته است اما نیاز فراوانی به منابع وجود دارد و تنها در سال جاری میلادی به حدود ۱.۵ میلیارد دلار نیاز است.

اندرسون افزود، برنامه جهانی غذا برنامه‌های بیشتری  برای ثبت برنامه‌ریزی شده در یمن طراحی کرده و این روند از جنوب این کشور آغاز شده و احتمال می‌رود طی ماه‌های آتی به شمال آن برسد، این اقدام موجب شفافیت عملیات این سازمان در یمن خواهد شد و به تضمین وصول غذای مناسب به اشخاص در زمان مناسب کمک می‌کند. همچنین این سازمان مراکز ارتباطی را در صنعا و عمان مدیریت می‌کند که به افراد این امکان را می‌دهد در خصوص دشواری‌ها یا اشتباهات در دریافت کمک‌ها را اطلاع دهند.

وی اضافه کرد: میانگین نیازهای ماهانه برنامه جهانی غذا در سال ۲۰۱۹ با افزایش عملیات این سازمان در یمن به حدود ۱۷۶ میلیون دلار افزایش یافته است و از طرف دیگر نیز برای تضمین عدم قطع کمک‌های غذایی طی شش ماه آتی به ۵۷۰ میلیون دلار نیاز مبرم وجود دارد.

به گفته وی این سازمان به طور کلی در سال جاری میلادی با نیازی به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار روبروست.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا