جهان اسلام

محکومیت احکام اعدام در بحرین از سوی دیده بان حقوق شیعیان

سازمان جهانی دیده‌بان حقوق شیعیان (شیعه رایتس واچ) احکام صادر شده از سوی دادگاه‌ های کشور بحرین علیه معترضانی که خواهان اصلاحات سیاسی و اقتصادی در این کشور هستند را به شدت محکوم کرد.

 

سازمان جهانی دیده‌بان حقوق شیعیان (شیعه رایتس واچ) احکام صادر شده از سوی دادگاه‌های کشور بحرین علیه معترضانی که خواهان اصلاحات سیاسی و اقتصادی در این کشور هستند را به شدت محکوم کرد.

در بیانیه این سازمان که نسخه‌ای از آن به دست خبرگزاری شیعه ویوز رسیده آمده: طبق اسناد و مدارک به دست آمده، دادگاه استیناف بحرین در جلسه خود در روز 25 فوریه 2019 میلادی، بر علیه دو تن از شیعیان این کشور به نام های «محمد رضی عبدالله» و «محمد ابراهیم طوق» علی رغم نبود مدارک کافی، حکم اعدام و سلب تابعیت صادر کرده است.

شیعه رایتس واچ که مسایل حقوقی مربوطه به شیعیان در سطح جهانی را رصد می کند، تاکید کرد که این احکام نشان می‌دهد حکومت بحرین راهی غیر قانونی را برای رسیدن به اهداف سیاسی خود در پیش گرفته است.

سازمان جهانی دیده‌بان حقوق شیعیان، ادامه داد: اسناد و مدارک زیادی موجود است که نشان می‌دهد اعترافات گرفته شده از بازداشت شدگان، تحت انواع شکنجه توسط ماموران امنیتی بحرین بوده و از جایگاه قانونی برخوردار نیستند.

شیعه رایتس واچ، در پایان بیانیه خود از تمامی سازمان‌های بین المللی و حقوقی خواست تا با واکنش به حکم‌های صادر شده از این دست در بحرین و با اعمال فشار بر دولت و مقامات این کشور برای مذاکره با معترضان و اصلاح طلبان، در راه کمک به درخواست‌های مشروع ملت بحرین و نیز آزادی زندانیان سیاسی قدم موثری بردارند.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا