جهان اسلام

وزارت آموزش و پرورش پاکستان کنترل مدارس دینی را به عهده می‌گیرد

وزیر آموزش و پرورش پاکستان اعلام کرد با توجه به ضرورت کنترل مدارس دینی تمام گروه‌های مذهبی موظفند برای فعالیت مدارس خود مجوز دریافت کنند.

 

وزیر آموزش و پرورش پاکستان اعلام کرد با توجه به ضرورت کنترل مدارس دینی تمام گروه‌های مذهبی موظفند برای فعالیت مدارس خود مجوز دریافت کنند.

«شفقت محمود» وزیر آموزش و پرورش پاکستان گفته دولت اسلام آباد با هدف کنترل مدارس دینی در نظر دارد تمامی مدارس را موظف به دریافت مجوز کند.

وی تصریح کرد: کلیه مدارس دینی که در پاکستان فعالیت می‌کنند باید زیر نظر وزارت آموزش و پرورش به کار خود ادامه دهند.

شفقت محمود گفت: هر مدرسه‌ای که در زمان مقرر برای دریافت مجوز فعالیت اقدام نکند بسته خواهد شد و اجازه فعالیت به این گونه مدارس داده نمی‌شود.

وزیر آموزش و پرورش پاکستان هدف از این کار را علاوه بر کنترل مواد آموزشی مدارس، تضمین آینده شغلی و علمی دانش آموزان برشمرد.

این طرح که مدتی قبل ارائه شده بود تاکنون موفقیت خوبی در ایالت پنجاب داشته و به ثبت نام 90 درصد مدارس دینی این ایالت ختم شده است.

پیش از این «آصف غفور» سخنگوی ارتش پاکستان نیز اعلام کرده بود که دولت تصمیم گرفته بر روند مدیریت مدارس دینی پاکستان نظارت کند.

گفتنی است در سال های گذشته آموزه های کنترل نشده در برخی مدارس دینی اهل تسنن باعث گسترش افراط گرایی و تفکرات تکفیری در پاکستان شده است.

از سال 2014 و با جدی تر شدن عملیات های ضد تروریستی، دولت پاکستان در تلاش است مانع فعالیت ریشه های فکری گروه های افراطی در این کشور شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا