جهان اسلام

اذعان کارشناسان ستاد کرونای ایران به پاکیزگی زیارت گاه ها

کارشناسان می گویند در بستن حرم ها عجله شده است. 

کارشناسان می گویند در بستن حرم ها عجله شده است. 

کارشناسان بهداشتی در ستاد کرونای ایران که با حضور رئیس جمهور و مسئولان عالی رتبه این کشور برگزار شد، اذعان کردند که بسیاری از اقدام های اولیه انجام شده برای مقابله با کرونا از جمله بستن زیارت گاه ها، شتابزده بوده است. 

این کارشناسان، همچنین تاکید کردند خدماتی مانند حمل و نقل عمومی و نیز فروشگاه ها و کسبه خورد بزرگترین سهم از شیوع ویروس کرونا را به خود اختصاص می دهند. 

هر چند دستگاه های حکومتی  از فروشگاه‌ها خواسته بودند که شروع به کار ننمایند ولی نظارت مناسبی بر روی این دستور نشد و علاوه بر آن خدمات حمل و نقل عمومی به کار خود ادامه دادند و قرار است در کلان شهرها، اتوبوس های بین شهری نیز برای حمل و نقل مردم به کار گرفته شوند. 

لازم به تاکید است، هر چند کارشناسان تاثیر حرم‌های اهل‌بیت در ایران را در انتشار ویروس، نزدیک به صفر اعلام نمودند، اما مؤمنان بر اساس اعتقادات خود نه تنها این اماکن را پاک و پاک کننده می دانند، بلکه برای شفا یافتن بیماران خود به این اماکن مراجعه می کنند. 

تاکنون علی رغم درخواست های مکرر محبان اهل‌بیت علیهم السلام در ایران و گزارش کارشناسان وابسته به ستاد کرونای ایران، هنوز دستگاه های حکومتی دستور بازگشایی زیارت گاه‌ها را صادر نکرده.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا