جهان اسلام

بزرگداشت روز جهانى بقيع در کشورهای مختلف

در عمل به تاكيدات آيت الله العظمى شيرازى مبنى بر احياء مناسبت هشتم شوال و تخريب حرم ائمه بقيع شيعيان در سراسر كره زمين اقدام به برگزارى مراسم هاى مختلفى نمودند.

 

 

 

در عمل به تاكيدات آيت الله العظمى شيرازى مبنى بر احياء مناسبت هشتم شوال و تخريب حرم ائمه بقيع شيعيان در سراسر كره زمين اقدام به برگزارى مراسم هاى مختلفى نمودند.

 

……….

بيت مراجع تقليد آيات عظام حسينى شيرازى وحيد خراسانى صافى گلپايگانى در شهر مقدس قم و ساير شهرها و كشور ها شاهد برگزارى مراسم و تجمع هاى مختلفى جهت محكوم نمودن فاجعه تخريب حرم ائمه بقيع بدست سنى هاى تند روى آل سعود بود. 

هيئات مذهبى در شهر هاى مختلف كشور ايران نيز اقدام برگزارى مراسم مختلفى جهت بزرگداشت روز جهانى بقيع نمودند.

 

………

 

در كشور عراق و شهر مقدس كربلا هيئت يارى و فتح مراقد اهلبيت عليهم السلام از اين شهر به سمت نزديك ترين نقطه به جنة البقيع در كشور عراق رفته و در آنجا ضمن محكوم نمودن جنايت آل سعود ، از سازمانهاى بين المللى درخواست نمودند جهت احياى مجدد آرامگاه بقيع اقدامى نمايند.

………..

 

شيعيان استراليا در حسينيه آل ياسين شهر سيدنى ضمن برگزارى مراسمى در روز هشتم شوال ، گامى در جهت احياى اين روز برداشته و جنايت آل سعود در تخريب حرم ائمه بقيع را محكوم نمودند.

……………

 

تعدادی از علما و شیعیان هند نيز ، همزمان با سالروز تخریب بارگاه ملکوتی ائمه مدفون در بقیع با برگزاری تظاهراتی خشم و انزجار خود را از این اقدام نشان دادند.

شیعیان هندی با سردادن شعارهایی در میدان شهید سمارک شهر لکنو از این گونه اقدامات سنی های افراطی اعلام انزجار کردند.

علما و شیعیان دیگر شهرهای هند مانند بمبئی، بنارس، دهلی نو، حیدر آباد نیز با برگزار مراسم مختلف این اقدام را محکوم کردند.

 

……….

 

شیعیان پاکستان ، به مناسبت هشتم شوال ، سالروز تخریب قبور ائمه بقیع علیهم السلام ، در شهرهای مختلف این کشور تظاهرات اعتراض آمیز برگزار کردند.

به همین مناسبت مجلس عزایی در حسینیه «ناصر العزا» شهر«کویته» برگزار شده و سخنرانان با محکومیت جنایات آل سعود خواستار بازسازی بقیع شدند.

 

…….

 

شیعیان مقیم انگلیس نيز با تجمع مقابل سفارت عربستان فریاد اعتراض خود را علیه رژیم آل سعود سردادند. 

مشارکت‌کنندگان در این تجمع اعتراض آميز با در دست داشتن دست‌نوشته‌هایی حاوی شعارهای «وهابیت مساوی با داعشی است که میراث مسلمانان و مسیحیان را از بین می‌برد»، «اماکن تاریخی اسلام را خراب نکنید»، «وهابیت خون مسلمانان را می‌مکد» و «دوباره بقیع را بسازید» مقابل سفارت سعودی تجمع کردند. 

 

 

اين تنها گوشه اى از خشم و انزجار شيعيان نسبت به اهانت به مقدساتشان در اقصى نقات جهان بود

{mp4remote}http://cdn.ihtv.co/shiawaves/2015/07/26/00124.mp4{/mp4remote}

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا