جهان اسلام

پيام بنياد جهانى ايت الله العظمی شيرازى در آستانه زیارت اربعین

با صبر وهوشياری در برابر ناملايمتی ها از ايجاد تفرقه در صفوف شيعيان در پياده روی اربعين جلوگيری نماييد.

 

 

  {mp4remote}http://cdn.ihtv.co/shiawaves/2015/11/03/000001.mp4{/mp4remote}  

 

با صبر وهوشياری در برابر ناملايمتی ها از ايجاد تفرقه در صفوف شيعيان در پياده روی اربعين جلوگيری نماييد.

بسم الله الرحمن الرحيم

واعتصموا بحبل الله جميعا ولا تفرقوا ( آل عمران – 103)

 

عاشورای امسال ومراسم سوگواری شهادت جانسوز سرور وسالار شهیدان در حالی به پایان می رسد که مؤمنان با دیدگانی پراشک اما با گامهایی استوار آهنگ سفر به کربلای معلی کرده وخود را برای برگزاری مراسم معنوی وروحانی زیارت اربعین وتجدید بیعت با حضرت اباعبدالله الحسین عليه السلام آماده می کنند. 

 

زیارت مقدس وروحانی اربعین علاوه بر بُعد قدسی ومعنوی آن متضمن جنبه ای انسانى واسلامی نیز هست که می تواند این بزرگترین گردهمایی انسانی را عزیمتگاه وحدت، الفت وهمدلی واصلاح بدل سازد. آماده سازی جانها ودلها برای این زیارت عظیم وبرگزاری هرچه باشکوه تر این همایش جهانی وظیفه مقدسی است که بر دوش تک تک انسانهای آزاده ومسلمانان آزادیخواه نهاده شده است. حرکت در این مسیر وتحقق این اهداف عالیه، توجه دوچندان به ضرورت مسأله وحدت وهمگرایی میان گروههای مختلف شیعه را بیش از پیش برجسته می کند، همچنانکه برگزاری زیارتی آرام ومعنوی را برای تمامی مشارکت کنندگان در این مسیر تضمین می سازد.

 

تجربۀ سالهای گذشته بویژه رخدادهای اربعین سال گذشته که با رشد فزاینده وروز افزون زائران از اقصی نقاط جهان همراه بود نشان داد که دستانی پیدا وپنهان گاهی در هیأت دوستان نادان وگاه از آستین دشمنان دانا، بیرون آمده ودر صدد مصادرۀ این همایش عظیم بشری به نفع گروه وجریانی خاص برآمده اند. 

 

تنش آفرینی در مسیر زیارت اربعین، تعرض وهتک حرمت به ساحت مراجع تقلید شیعه در پوشش های مختلف که همگی در راستای سیاسی کردن این زیارت مقدس انجام شد، از مهمترین اقدامات جریانی بود که در جریان حوادث اربعین سال گذشته به وضوح پرده از مقاصد خاص خود برداشته واربعین را به جولانگاه عده ای خشونت طلب بدل ساخت ودر نهایت به حوادثی منجر شد که می رفت تا شیرینی این زیارت روحانی را در کام مؤمنان به تلخکامی بدل سازد. هرچند این توطئه با تدبیر بلند ودرایت درخور تقدیر مرجعیت والامقام شیعه ناکام ماند.

 

از این رو هوشیاری در برابر این اقلیت خشونت طلب نیازمند توجه مؤمنین به مقاصد این گروه خاص در جهت سياسى کردن فضای زيارت امام حسين عليه السلام، فضا سازی تبلیغاتی و در نهایت ضربه زدن به اتحاد وهمدلی والفت مؤمنان در طول این مسیر مقدس است. 

 

هشیاری مؤمنین ونیالودن این فضای مقدس به بحث ها وبگومگوهای بیهودۀ سیاسی، صبر در برابر توهین ها، تحقیرها وفضاسازی های رسانه ای احتمالی از شعاربر علیه مراجع تقلید تا پاره کردن تصاویر مراجع عظام تقلید شیعه، بهترین پاسخ به این اقلیت دنیاطلب وروشن ترین نشانه وبارزترین شاخصۀ یک زائر حسینی است که تمامی این ناملایمات را به عشق زیارت اباعبدالله الحسین صلوات الله وسلامه علیه برخود هموار کرده وپای در راه این سفر نهاده است. 

 

زائران حرم ابا عبد الله الحسین صلوات الله وسلامه علیه همواره به یاد داشته باشند که همگام وهمسفر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بوده ودر این سفر عظیم اوست که شاهد وناظر بر اعمال شیعیان وزائران جد بزرگوار خویش صلوات الله وسلامه علیهما است. 

 

مبادا غیرت، حمیت ودغدغه مندی شما در دفاع از حریم مقدس مرجعیت شیعه سبب شود تا اولاً وبیش از هرچیز ثواب این زیارت روحانی به گناه بدل شده وثانیاً دشمنان در ایجاد تفرقه در میان صفوف شیعیان واختلاف افکنی میان برادران شیعه کامیاب سازد. حفظ آرامش وخونسردی، فروخوردن خشم مقدس به نیت حفظ آرامش در زیارت سروروسالار شهیدان وتلاش برای روشنگری حکیمانه ومتکی به موعظۀ حسنه در حقیقت التزام عملی به پیامهای اصیل عاشورا است. هر انسان مؤمن با کمک به تحقق عملی این اخلاق حسینی، می تواند چهرۀ حقیقی اسلام را در این مهمترین همایش اسلامی به جهانیان ارائه کند، بویژه آنکه به دلیل پوشش جهانی این مناسبت عظیم توسط مهمترین رسانه های بین المللی برگزاری هرچه پرشکوه تر،منسجم تر وآرامتر این مراسم می تواند به مظهر قدرت وعظمت جهان اسلام بدل شود.

 

بنیاد جهانی آیت الله شیرازی ضمن آرزوی قبولی طاعات وعبادات وعزاداری مؤمنان در سراسر جهان همگام وهمراه با تمامی زائران اربعین ضمن آرزو برای تعجیل در فرج مهدی آل محمد صلوات الله وسلامه علیه، از پیشگاه مقدس حضرتش، اربعینی توأم با سلامت، آرامش وطاعات مقبول برای تمامی شیعیان حضرت سید الشهداء الله صلوات الله وسلامه علیه مسآلت دارد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا