جهان اسلام

آخرین جزئیات پرونده انفجار مسجد شیعیان کویت

دادگاه استیناف(تجدید نظر) کویت طی جلسه‌ای به ریاست سالم الخضیر بررسی دادخواست دادستانی کل و متهمان پرونده انفجار مسجد «امام صادق علیه السلام»، متعلق به شیعیان کویت را به ۳۱ اردیبهشت‌ماه موکول کرد.

 

 

دادگاه استیناف (تجدید نظر) کویت طی جلسه‌ای به ریاست سالم الخضیر بررسی دادخواست دادستانی کل و متهمان پرونده انفجار مسجد «امام صادق علیه السلام»، متعلق به شیعیان کویت را به ۳۱ اردیبهشت‌ماه موکول کرد.

دادگاه استیناف شماره یک کویت دسامبر گذشته عبدالرحمن صباح عیدان، متهم ردیف اول این انفجار را به اعدام محکوم کرده بود.

این دادگاه همچنین حکم داد که رسیدگی به تجدیدنظر ارائه‌شده از سوی دادستانی کل کویت علیه متهمان دوم، سوم، چهارم، پنجم و ششم این پرونده تا پایان موعد مخالفت، صدور حکم و پایان موعد تجدیدنظر متوقف شود.

دادگاه تجدید نظر کویت همچنین حکم تجدید نظرشده در خصوص اعدام «فهد فرج نصار محارب» متهم ردیف نهم این پرونده را لغو کرد و یک بار دیگر به تبرئه وی از حکم اعدام، حبس ۱۵ ساله به جای اعدام و تبعید  از کشور پس از اجرای مجازات حکم داد.

دادگاه کویت علاوه بر این حکم متهم ردیف دهم، چهاردهم و هفدهم را به ۵ سال حبس و متهم ردیف ۱۸  و ردیف ۲۱ را به دو سال حبس کاهش داد و حکم متهم ردیف ۱۳ و ۲۰ را نیز تأیید کرد.

بنا بر این گزارش، دادگاه حکم تبرئه متهمان ردیف ۷، ۸،  ۱۱، ۱۲، ۱۶، ۱۹، ۲۲، ۲۳، ۲۴، ۲۵، ۲۶، ۲۷، ۲۸ و ۲۹ را نیز تایید کرده است.

 مسجد امام صادق علیه السلام، در منطقه شیعه‌نشین «الصوابر» کویت پایتخت این کشور پنجم تیرماه سال 94 و در حین برگزاری نماز، در ماه مبارک رمضان هدف حمله تروریستی یک انتحاری به نام «فهد سلیمان القباع» قرار گرفت که در آن صدها تن از شیعیان به شهادت رسیده و یا مجروح شدند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا