جهان اسلام

خنثی سازی ۳ طرح تروریستی داعش در کویت و بازداشت عوامل آن

وزارت کشور کویت طی بیانیه ای، از خنثی سازی سه طرح تروریستی داعش در داخل و خارج این کشور و دستگیری عوامل آنها خبر داد.

 

وزارت کشور کویت طی بیانیه ای، از خنثی سازی سه طرح تروریستی داعش در داخل و خارج این کشور و دستگیری عوامل آنها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی کویت ـ  KUNAـ در این بیانیه، در رابطه با پرونده نخست آمده که سرویس های امنیتی ذی ربط توانستند «طلال نایف رجا»، شهروند این کشور و متولد سال ۱۹۹۸ میلادی را پیش از تکمیل جنایت دستگیر کنند.

وی قصد داشته یکی از مساجد شیعیان را در استان ساحلی «حولی» و همچنین  تاسیسات وزارت کشور کویت را هدف انفجار تروریستی قرار دهد.

اداره کل روابط و اطلاع رسانی امنیتی وزارت کشور کویت درباره پرونده دوم نیز اعلام کرد، پس از چند تلاش پی در پی و با وجود شدت عملیات تروریستی در منطقه مرزی میان عراق و سوریه، موفق شدند «علی محمد عمر»، متهم تروریست کویتی را بازداشت نموده و به این کشور بازگردانند.

این دو تروریست، به صورت مفصل اعتراف کردند که بسیاری از اقدامات تروریستی زیر نظر و پیگیری خود را، پشتیبانی لجستیکی نموده و حمایت کرده اند.

در پرونده سوم نیز، دو شهروند این کشور به نام های «مبارک فهد مبارک» و «عبدالله مبارک محمد» و دو متهم دیگر که تبعه یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس و یک کشور آسیایی بوده مطرح شده اند و از آنها دو قبضه سلاح، مقادیری مهمات، گلوله و دو پرچم داعش به دست آمده است.

سه تن از اعضای این هسته تروریستی دستگیر شده اند، ولی تروریستی که از یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس بوده است، موفق شده متواری شود.

اداره کل روابط و اطلاع رسانی امنیتی وزارت کشور کویت در پایان بیانیه خود تاکید کرد که سرویس های امنیتی این کشور تمامی متهمان هر سه پرونده را به نهادهای ذی ربط تحویل داده اند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا