جهان اسلام

انتقاد برخي از علما ومراجع تقليد ايران از بزرگداشت شمس تبريزي

برگزارى كنگره بين المللى شمس تبريزى در استان آذربايجان ايران اعتراض علما در اين كشور را در پى داشت.

 

برگزارى كنگره بين المللى شمس تبریزى در استان آذربايجان ايران اعتراض علما در اين كشور را در پى داشت.

علاوه بر برخي علماي حوزه علميه قم، آیت‌الله شيخ علی صافی اصفهانی، از علمای حوزه علمیه اصفهان با انتقاد از برگزاری کنگره بین‌المللی شمس تبریزی٬ نسب به «فتنه صوفی‌گری» در ایران هشدار داد.

به گزارش وب سايت رسمى آيت الله صافى اصفهانى وی در اعلاميه اى در اين خصوص خواسته ایران را از فتنه عرفا و صوفیه، نجات داده شود.

او كه تنها كسى نبوده كه به اين كنگره اعتراض نموده برگزاری این کنگره و ساختن بارگاه برای شمس تبریزی را غلط خوانده و در پيام خود از اینکه ثروت‌های كشور ايران صرف برگزاری اين گونه كنگره ها ميشود انتقاد کرده است.

 

اعلامیه ی آیت الله شیخ علی صافی اصفهانی در اعتراض به برگزاری کنگره ی شمس تبریزی :

بسم الله الرحمن الرحیم

 

باز هم برای چندمین بار نغمه ی شوم شرک و بت پرستی و تکریم و تجلیل

از ائمه ی کفر با هدف حذف فرهنگی عترت پیامبر اسلام

فضاهای مجازی و رسانه های گروهی این مملکت را پر کرد.

انالله و انا الیه راجعون

مملکتی که شیعه خانه ی امام زمان است و حضرت ثامن الحجج علیه السلام صاحب این خانه و حرم اهل بیت و حوزه های علمیه و نواب حضرت بقیة الله الاعظم(عج) در آن است اما استعمار پیر انگلیس بی اعتنا به همه این مقدسات با کمال بی شرمی و گستاخی در تلاش است تا دست ایتام آل محمد را از قرآن و عترت کوتاه کند و بوسیله امثال مولوی و شمس تبریزی فساد را و بت پرستی ر ا و شهوت رانی را و ناپاکی را و جهل و نادانی و خرافه پرستی را بنام عرفان جایگزین نماید و این پست ترین موجودات را (که فرمود انهم اخس طوائف الصوفیه (1)) شریف ترین خلق خدا معرفی کند.

و نه شریف ترین خلق خدا بلکه خود خدا همچنان که مولوی گفت: شمس من و خدای من و بایزید گفت لا اله الاها انا فاعبدون.

تا رسید به امروز که نغمه ی شوم لا تأخذنی سنة و لا نوم از حوزه ی علمیه ی قم شنیده می شود و از گفتن لا اله الا الله شرمناک کما اینکه ابوجهل و ابوسفیان نیز از این کلمه شرمناک و گریزان بودند و این همان عرفان اوپانیشادها و بودائیان است که نطفه ی ناپاکش در رحم انگلیس، این زال سپید ابرو وین مام سیه پستان بارگزاری و توسط مستر همفر پرورش یافت تا رسید به امروز که گستاخانه و بالعیان فرهنگ ضد قرآن و عترت را در مملکت قرآن و عترت تزریق و ترویج می کنند و بعضی رسانه های ما نیز دانسته یا ندانسته بستری مناسب برای این بی شرفی ها شده اند.

ما این مصیبت بزرگ را به قطب عالم حضرت بقیة الله الاعظم تسلیت عرض می کنیم.

«اللَّهُمَّ إِنَّا نَشْكُو إِلَيْكَ فَقْدَ نَبِيِّنَا، وَ غَيْبَةَ إِمَامِنَا، وَ كَثْرَةَ عَدُوِّنَا، وَ تَظَاهُرَ الزَّمَانِ عَلَيْنَا …»

 

ای زعمای حوزه های علمیه ، و ای مراجع تقلید شیعه ، و ای علماء و محققین ، امروز اصل دین و توحید و کلمه ی مقدس لا اله الا الله در خطر است، دیگر نوبت به فقه و اصول و تفسیر و … در حوزه های علمیه نمی رسد، نوبت به تألیف و تحقیق و تقویم نص و بحث و مناظره های علمی نمی رسد.

برخیزید و به داد اصل دین و کیان مسلمین برسید.

ای مرزداران اسلام ، ای زمامداران و کارگزاران دولت ، اگر رگی از غیرت دینی در وجود شما باقی مانده به پا خیزید و این اشرار و ایادی بیگانه را قلع و قمع و این مملکت عزیز را از لوث وجود ذات پلید آنها پاک کنید.

ای آقایانی که سالیانه ده ها میلیارد صرف مؤسسات خود می کنید به کجا می روید؟ چه هدفی را دنبال می کنید؟ اگر فرهنگ امثال مولوی و شمس تبریزی در این کشور حاکم شود دیگر نه از این مؤسسات اثری می ماند و نه از صاحب آنها.

ای رهبر معظم انقلاب و ای ناخدای کشتی دین و غیرت مسلمین به فریاد این مردم مظلوم برس و آنان را از فتنه ی عرفا و صوفیه که قرآن را ملعبه ی امیال نفسانی خود کرده اند نجات بده.

آیا فریاد رسی هست؟

برگزاری کنگره برای تکریم از این فاسد و مفسد کبیر به معنای حذف فرهنگی اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در این کشور است که در راستای حذف سیاسی آن بزرگوارن در سقیفه می باشد.

ساختن بارگاه برای شمس تبریزی صوفی شهوت پرست یعنی تخریب بارگاه های مطهر اهل بیت علیهم السلام.

آباد کردن قبر این شیطان بزرگ یعنی آباد کردن قبر یزید و معاویه و ابوسفیان و بت پرستان.

«فمَن‏ ذهب‏ إلى‏ زيارة أحدٍ منهم حيّاً أو ميّتاً فكأنّما ذهب إلى زيارة الشيطان وعبادة الأوثان، ومَن أعان أحداً منهم فكأنّما أعان يزيد و معاوية و أبا سفيان.»(2)

خیانتکاران بزرگ جمع شده اند و می خواهند کلنگ ساختمان بت خانه ای را در دارالمؤمنین شهرستان خوی به زمین بزنند که در آینده مرکز فساد و فحشاء و عیاشی و رقص و پایکوبی برای شیطان پرستان داخلی و خارجی باشد و از همه بدتر مدرسه ای برای تربیت افراد بر ضد معارف اهل بیت علیهم السلام.

انگلیس مکار و هزار چهره به قصد براندازی معارف قرآن و عترت و در نهایت اصل نظام جمهوری اسلامی داخل مرزهای ما ورود فرهنگی پیدا کرده. در حوزه های علمیه ی ما در دانشگاه ها و دبیرستان های ما در شهرها و روستاهای ما و در کوچه و بازارهای ما نفوذ پیدا کرده.

آیا فریاد رسی هست؟

 
که ایتام مظلوم آل محمد را از شر این اشرار و این شرار خلق الله (3) نجات دهد و در مقام مجاهدین صدر اسلام قرار گیرد؟(4)

ثروت  های این مملکت صرف برگزاری کنگره های بین المللی شدن اما نه برای امام باقر و امام صادق علیهماالسلام و پیروان صادق آنها بلکه برای دشمنان آن بزرگواران یعنی:

امثال بایزید بسطامی مدعی الوهیت و مولوی سنی متعصب که ناموسش را در اختیار شمس قرار داد و غزالی ناصبی رجس نجس و خرقانی مشرک و ابوسعید زندیق و پیروان آنها و صدای اعتراض کسی بلند نشدن خیلی جای تأمل و تأسف دارد.

و امروز نوبت به اکفر این کفره یعنی شمس شاهد باز و شراب خوار رسیده همان کس که به ناموس مولوی تجاوز کرد و خدای مولوی شد!!!(5)

اینجانب به عنوان یک ایرانی مسلمان که حق فریاد و اعتراض دارد و به عنوان یک طلبه ی کوچک که نصیحت و ارشاد و امر به معروف و نهی از منکر کار اصلی اوست، به زمامداران، به سران سه قوه، به مراجع تقلید، به حوزویان، به دانشگاهیان، به نویسندگان و گویندگان، به هیئتی های عزیز و مداحان اهل بیت علیهم السلام

اعلام خطر می کنم که اگر دیر تکان بخوریم اگر از خواب بیدار نشویم و ایران را از فتنه ی صوفی گری که منشأ تمامی انحرافات است نجات ندهیم این خواب به مرگ مبدل می شود و ایران به اندلسی دیگر.

که حتی دیگر نه از اسلام اسمی و نه از قرآن رسمی باقی نخواهد ماند.

 

و ما علی الرسول الا البلاغ.

متن کامل بیانیه
__________________________________________________________________________________________________________ 

بخشى از بيانات آيت الله نورى همدانى در اعتراض به برگزاری کنگره ی شمس تبریزی :

آیت الله نوری همدانی در بخشى از سخنان خود در ديدار با طلاب همدانى با اشاره به وظیفه علما در مقابله با انحرافات موجود در جامعه اضافه کردند :‌ یکی از وظایف علما، پاسخ به شبهات و مقابله با انحرافات فکری موجود در جامعه است که یکی از این جریانات انحرافی که در همدان نیز ریشه دار بوده است؛ فرقه صوفیه است که چند وقت پیش نیز سعی داشتند با هزینه ای بالغ بر ۱۵میلیارد مقبره ای برای شمس تبریزی ایجاد کنند که با مخالفت صریح ما مواجه شدند.

ايشان ادامه دادند:‌ روحانیون همدانی باید با با چنین فرقه های منحرفی که به فرموده معصومین، از مهم ترین دشمنان دین هستند مقابله کنند چرا که این فرقه های منحرف توسط دشمنان اهل بیت و با هدف مقابله با فرهنگ ائمه به وجود آمدند و انحرافات عمیقی را در دین ایجاد کردند.

 

متن کامل بیانیه

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا