جهان اسلام

درخواست شیعه رایتس واچ از سازمان ملل متحد جهت توقف اعدام فعالان شیعه در خاور میانه

سازمان جهانی دیده بان حقوق شیعیان ـ Shia Rights Watch ـ به اعدام های اخیر در منطقه خاورمیانه، علی الخصوص در کشور بحرین واکنش نشان داد.

 

سازمان جهانی دیده بان حقوق شیعیان ـ Shia Rights Watch ـ به اعدام های اخیر در منطقه خاورمیانه، علی الخصوص در کشور بحرین واکنش نشان داد.

این سازمان طی بیانیه ای از دبیر کل سازمان ملل محتد « انتونیو گوترش» خواست، تا طی اقدامی فوری، جلوی اعدام فعالان اجتماعی در منطقه خاورمیانه، مخصوصا در کشورهایی مانند بحرین را بگیرد.       

در این بيانيه که نسخه ای از آن برای خبرگزاری شیعه ویوز ارسال شده، اين سازمان با استناد به گزارش های مستند خود، وضعیت شیعیان در کشورهایی مانند بحرین را اسفبار توصیف کرده است.

بنابراین گزارش ها، شیعیان به طور روزانه، شاهد اعمال سرکوب، بازداشت، سلب تابعیت، تجاوز به حریم خصوصی و اخیرا اعدام های فعالان اجتماعی هستند.

این بیانیه با اشاره به اعدام های اخیر بحرین، افزود: دادگاه های بحرین اخیرا حکم هایی مغرضانه در حق شیعیان این کشور صادر و اجرا نموده، و حکومت این کشور همچنان سعی در خفه کردن صدای شیعیان مظلوم و سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز آن ها دارد.

سازمان جهانی دیده بان حقوق شیعیان شیعه ـ رایتس واچ ـ در پایان بیانیه خود از سازمان ملل متحد خواست واکنشی مناسب در قبال حکم های اعدام صادره از دادگاه های کشور بحرین انجام داده و جلوی دیگر احکام صادره را بگیرد.

این سازمان همچنین از مقامات کشور بحرین خواست تا با شیعیان این کشور انسان دوستانه برخورد نمایند و به مطالبات این قشر از جامعه گوش فرا داده، حقوق اولیه آن ها را رعایت کنند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا