جهان اسلام

هشدار ديدبان حقوق شيعيان در مورد افزایش عملیات تروریستی در پاکستان

سازمان جهانی دیدبان حقوق شیعیان ـ Shia Rights Watch  ـ در مورد افزايش ترورهاى هدفمندِ شيعيان در پاكستان هشدار داد.

 

سازمان جهانی دیدبان حقوق شیعیان ـ Shia Rights Watch  ـ در مورد افزايش ترورهاى هدفمندِ شيعيان در پاكستان هشدار داد.

اين سازمان طی بیانیه ای با اعلامِ افزایش اقدامات تروریستی سنی های تندرو در کشور پاکستان علیه شیعیان، این اقدامات را محکوم نموده و از دولت این کشور خواست تا تدابیر جدی تری را در مورد برخورد با این اقدامات اتخاذ نماید.

در این بیانیه که نسخه اى از آن برای خبرگزاری شیعه ویوز ارسال شده، آمده است: 

طبق گزارش های رسیده، شهرهای شیعه نشین پاکستان شاهد افزایش ترورهای هدفمند و عملیات تروریستی علیه شیعیان از سوی سنی های تندرو و گروه های تروریستیِ متشکل از وهابی ها، است. 

این بیانیه ادامه داد: 

در این بین شهر کراچی از بالاترین آمار ترورهای هدفمندى که شیعیان را به شهادت می رساند، برخوردار است و حکومت این کشور تلاش چشمگیری برای جلوگیرى از این گونه اقدامات تروریستی ندارد.

این سازمان حقوق بشری به نقل از منابع قابل اعتماد خود افزود: 

نیروهای امنیتی پاکستان در واکنش به این جنایات، تنها نظاره گر هستند و گروه های تروریستی وهابى و سلفى، بدون هیچ مزاحمتی شیعیان را هدف گلوله قرار داده و به شهادت می رسانند.

این سازمان جهانی، در بیانیه خود مسئولیت اقدامات تروریستی علیه شیعیان در پاکستان را متوجه دولت این کشور دانسته و افزود: 

ما از دولت پاکستان می خواهیم، امنیت جانی، مالی و اجتماعی شیعیان این کشور را تامین نموده و عاملان جنایاتی که شیعیان را هدف قرار میدهد و حامیان این گونه جنایات را، بازداشت و محاکمه کند. 

سازمان دیدبان حقوق شیعیان، در پایان بیانیه خود از تظاهرات شیعیان پاکستان در اعتراض به وضعیت کنونی آن ها در این کشور حمایت نموده و از دولت مردان پاکستان خواست تا مطالبات حقه شيعيان این کشور را تامين نمايند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا