جهان اسلام

محکومیت مصادره کتب شیعی در نمایشگاه کتاب قاهره

سازمان جهانی دیدبان حقوق شیعیان، مصادره کتب شیعه در نمایشگاه کتاب قاهره را محکوم کرد.

 

سازمان جهانی دیدبان حقوق شیعیان، مصادره کتب شیعه در نمایشگاه کتاب قاهره را محکوم کرد.

سازمان جهانی دیدبان حقوق شیعیان ـ Shia Rights Watch ـ  طی بیانیه ای، مصادره کتب شیعی حاضر در نمایشگاه بین المللی کتاب قاهره را محکوم نموده و آن را عملی ناپسند دانست.

در بیانیه این سازمانِ مدافع حقوق شیعیان، که نسخه ای از آن در اختیار «شیعه ویوز» قرار گرفته، آمده است: 

عمل زشت و زننده نیروهای امنیتی مصر هتک حرمتی است برای حقوق بشر و بیانگر اوج نفرت، نژادپرستی و طایفه گرایی در قبال شیعیان اهل بیت علیهم السلام است.

این سازمان به نقل از فعالان حقوق بشر در بیانیه خود ادامه داد: 

نیروهای امنیتی مصر با یورش به داخل نمایشگاه بین المللی کتاب قاهره، ضمن مصادره و جمع آوری کتاب های شیعیان، غرفه های آن ها در این نمایشگاه را نیز پلمپ کردند.

این نیروها به این گونه اقدامات فرقه گرایانه بسنده نکرده و با اتهاماتی واهی، مسئولین غرفه ها را بازداشت نموده اند.

این بیانیه ادامه داد: از جمله کتاب های مصادره شده می توان به کتاب اصول کافی، کتاب نهج البلاغه امیرالمومنین علیه السلام و کتاب ٥٠٠ سوال در مورد حضرت علی ابن ابی طالب علیه السلام اشاره کرد.

سازمان جهانی دیدبان حقوق شیعیان، در بیانیه خود تاکید کرد: 

اعمال نیروهای امنیتی «مصر» مغایر با قوانین آزادی های خصوصی وعمومی بوده و به همگان ثابت می کند که احساسات شیعیان مصری در این کشور به بازی گرفته می شود.

این سازمان حقوق بشری در پایان بیانیه خود آورده است: 

ما از دولت مردان مصر می خواهیم تا از این گونه اقدامات فرقه گرایانه دست کشیده و عاملان و حامیان اینگونه اقدامات را بازخواست نموده و از کار برکنار کنند؛ تا اثبات نمایند که حقوق فرهنگی، فکری و اعتقادیِ برابر با قوانین بین المللی را به رسمیت می شناسند و از آن حمایت می كنند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا