جهان اسلام

محکوم کردن رای دادگاه استیناف کویت از سوی سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاد)

سازمان جهانی نفی خشونت ـ مسلمان آزاد ـ رای صادره از سوی دادگاه استیناف کشور «کویت» را محکوم نموده و آن را به دور از رعایت حقوق بشر و عرف بین الملل دانست.

 

سازمان جهانی نفی خشونت ـ مسلمان آزاد ـ رای صادره از سوی دادگاه استیناف کشور «کویت» را محکوم نموده و آن را به دور از رعایت حقوق بشر و عرف بین الملل دانست.

در بیانیه ی این سازمان که نسخه ای از آن برای خبرگزاری شیعه ویوز ازسال شده، آمده است:

در گزارش های رسیده، مطلع شدیم که دادگاه استیناف کشور «کویت» رای خود را در رابطه با «احمد عاشور» یکی از شهروندان این کشور  ـ که فعالی تویتری است ـ بدون رعایت حقوق بین المللیِ آزادی بیان و به دور از عرف جهانی صادر کرده است.

این بیانیه افزود : در این حکم ، احمد عاشور خلبان نیروی هوایی به 3 سال حبس با اعمال شاقه محکوم شده و این در حالی است که دادگاه کویت در ابتدا رای به دوسال حبس و پرداخت مبلغ هزار دینار کویتی داده بود، ولی پس از اعتراض وکیل «احمد عاشور» حکم حبس وی را از دوسال زندان؛ به سه سال تبدیل کرد.

به گفته منابع محلی احمد عاشور یکی از فعالان تویتری کویتی میباشد که در توئیت های خود اعمال کشور عربستان و سیاستهای انها را زیر سوال برده بود و به این دلیل از سوی نیروهای امنیتی کشور کویت بازداشت و محاکمه شد.

این سازمان حقوق بشری، با اعتراض به حکم این دادگاه، از حکومت و دادگاه استیناف کویت خواست، تا در رای خود تجدید نظر نموده و وی را آزاد نمایند.

سازمان جهانی نفی خشونت ـ مسلمان آزاد ـ حکم دادگاه استیناف «احمد عاشور» را بی اعتنایی به تمام آزادی ها و مغایر با حقوق اولیه شهروندی دانسته و به دولتمردان کشور کویت در باره عواقب وخیم این گونه احکام، هشدار داد.

گفتنی است: «احمد عاشور» یکی از فعالان تویتری کشور«کویت» است که به اتهام انتقاد از سیاست های عربستان سعودی در نادیده گرفتن حقوق شهروندان و نیز حمله به کشور «یمن»؛ توسط نیروهای امنیتی کویت بازداشت و سپس محاکمه شد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا