جهان اسلام

عملیات گسترده‌ پلیس ایالت «سند» علیه پناهجویان افغان

پاکستان گفته است که می خواهد، پناهجویانی را که غیر قانونی می داند؛ بازداشت نماید. 

 

پاکستان گفته است که می خواهد، پناهجویانی را که غیر قانونی می داند؛ بازداشت نماید. 

«الله‌دینو خواجه» بازرس کل پلیس ایالت «سند» در نشستی امنیتی در شهر «کراچی» از آغاز عملیات گسترده نیروهای پلیس این کشور برای بازداشت پناهجویان به گفته او ـ غیرقانونی ـ افغان در این ایالت خبر داد.

به گزارش داون نیوز، «خواجه» ضمن طرح این ادعا که چنینی تصمیمی را برای کاهش تهدیدات امنیتی در ایالت «سند» گرفته، افزود: عملیات پلیس در همه شهرهای ایالت سند از سوی مقامات عالی رتبه پلیس رهبری خواهد شد و آنها تدابیر امنیتی را تشدید خواهند کرد.

این مقام امنیتی پاکستان، در حالی از عملیات پلیس علیه پناهجویان افغان،خبر می‌دهد که اخیرا روند اخراج پناهجویان افغان از پاکستان تشدید شده است.

در چند روز اخیر نیروهای امنیتی پاکستانی صدها پناهجوی افغان در ایالت های «خیبرپختوانخوا» و «پنجاب» را بازداشت و برخی را نیز به اجبار اخراج کرده اند.

«سازمان دیده‌بان حقوق بشر» نیز با انتقاد از «کمیساریای عالی سازمان ملل» در امور پناهجویان چندی قبل اعلام کرد که نیروهای امنیتی پاکستان در روندی کاملا غیر انسانی دست به اخراج اجباری، اخاذی و ضرب‌وشتم پناهجویان افغان می‌پردازند.

بازداشت دست جمعی و کوچ دادن اجباری پناهجویان افغان؛ علی‌رقم اعتراضات دولت افغانستان و نهادهای حقوق بشری همچنان از پاکستان ادامه دارد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا