جهان اسلام

ممنوعيت سخنرانى ٢٤ امام جماعت در کویت

کویت ٢٤ تن از ائمه جماعت این کشور را به خاطر افراطگرایی از سخنرانى منع کرد.

 

کویت ٢٤ تن از ائمه جماعت این کشور را به خاطر افراطگرایی از سخنرانى منع کرد.

وزارت اوقاف کویت که تدابیری را برای نظارت بر عملکرد ائمه جماعات مساجد این کشور، طی یکسال اخیر درپیش گرفته است ، از برکناری و ممنوع المنبری ٢٤ تن از ائمه جماعات در این کشور به خاطر انتشار افکار افراطی خبر داد.

وزارت اوقاف کویت به طور معمول با اعزام مستمر بازرسان وناظرانی به مساجد کویت، نظارت کاملی را بر فعالیت ائمه جمعه و جماعت و خطبه های آنها اعمال می کند و در صورت نقض قوانین و ضوابط تعیین شده با آنها برخورد می نماید.

براساس بخشنامه صادره از سوی وزارت اوقاف کویت همچنین برگزاری هرگونه برنامه های فرهنگی و دینی از سوی ائمه جماعت مساجد در کویت بدون اخذ مجوز قبلی و هماهنگی لازم مطلقا ممنوع است.

از طرفی دیگر، حکومت کویت همزمان طرحی را اجرا می کند که براساس آن اطلاع رسانی و آگاهی بخشی وسیعی میان مردم این کشور در زمینه مقابله با تروریسم و تفکرات و رویکرد های افراط گرایانه سنی های تندرو، صورت می گیرد و در راستای اجرای آن وزارتخانه های دفاع و اوقاف و همچنین نهادهای امنیتی و انتظامی اقدامات لازم را صورت می دهند.

اجرای این طرح با توجه به اهمیت و حساسیت و ارتباط مستقیم آن با امنیت ملی کویت به وزارت دفاع سپرده شده و قرار است مسئولان ذیربط با همکاری نیروهای نظامی و وزارت اوقاف در راستای تبلیغ رویکرد اعتدالی از دین و مقابله با تفکر تروریستی و افراطی برنامه های خود را اجرایی نمایند.

براین اساس عبدالعزیز الریس، مشاور وزارت دفاع کویت خواستار آگاهی بخشی به مردم در زمینه ابعاد مختلف مبارزه با تروریسم و نشر افکار افراطی و مقابله با آن در فضای مجازی شده و اتخاذ راهکاری در این زمینه را امری مهم دانسته است.

شایاین ذکر است، کویت به تازگی سه تن از امام جماعت های مساجد این کشور را با اتهام کمک مالی به سنی های تندروی جبهة النصره، مجرم شناخته و به حبس و جریمه نقدی محکومشان کرد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا