مرجعیت شیعه

برگزاری همایش بزرگ مبلغان، در بیت مرجعیت شیعه آیت الله العظمی شیرازی

گردهم آیی بزرگ مبلغان، در بیت مرجعیت شیعه برگزار شد.

 

گردهم آیی بزرگ مبلغان، در بیت مرجعیت شیعه برگزار شد.

این همایش به مناسبت نزدیک شدن ماه محرم، با حضور طلاب، فضلا، مداحان «اهل بیت عليهم السلام» و علمای اعلام، در بیت مرجعیت شیعه «آیت الله العظمی شیرازی» مدظله،  برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی شیرازی»، معظم له طی سخنانی با اشاره به زیارتی از زیارت نامه های «امام حسین علیه السلام»، فرمودند:  همه را سفارش می کنم که اين زيارت را با دقت مطالعه کنند، چرا که تشکيک ها و ترديدها درباره «امام حسين عليه السلام» در طول تاريخ بوده و خواهد بود و عدّه ای کثير از راه امتحان شدن به وسيله «امام حسين عليه السلام»، جهنمی شده اند. 

مرجعیت عالی قدر در ادامه ی سخنان خود،  ماه های محرم و صفر را فرصتی خوب برای تبلیغ سیره حضرت «سید الشهدا علیه السلام» دانستند و تاکید کردند: «امام حسین علیه السلام» علت قيام شان را حاکم گرداندن سيره جدشان رسول خدا و پدرشان «علی بن ابی طالب عليهم السلام» معرفی کردند، و در اين دو ماه، اولين مسئوليت همگان اين است که اين سيره را معرفی و تبليغ کنند، و خاطر نشان کردند: حتی مردم عادی در حدّ توان شان اين وظيفه را دارند.

معظم له خطاب به مبلغان حاضر در این گردهم آیی بزرگ افزودند:  یکی از قوانین حکومت «رسول خدا صلی الله علیه و آله» و «اميرمؤمنان علی عليه السلام» قاعده «لا ضرر و لا حرج» است،  و بر همه شما لازم است تا دقت کنيد که آيا چنين قاعده ای در قوانین کشورهای اسلامی وجود دارد؟  تا اینکه به سنگین بودن وظیفه تبلیغ پی ببرید.

مرجعیت شیعه در ادامه، دوماه محرم و صفر را «بهار شعائر حسینی» دانستند و فرمودند:  وظيفه ی شرعی همگان است که تمام شعائر مقدس «امام حسين عليه السلام» را در جای جای جهان اقامه کنند؛  زیرا مخاطب قرآن و «رسول خدا صلی الله عليه وآله» در امر تبليغ دين، «الناس» يعنی تمام انسان ها هستند و به همين خاطر، واجب کفايی و وظيفه ی همگان است که تمام جهان را با شعائر «امام حسين عليه السلام» آشنا کنند.

مرجعیت شیعه «آیت الله العظمی شیرازی»،  با خطاب قرار دادن شبکه های ماهواره ای شیعی، فرمودند:  شبکه های ماهواره ای مبلغ شعائر و مبلغ اسلام علوی، بايد به اندازه ای گسترش يابند که سراسر جهان را پوشش دهند.

معظم له ادامه دادند: در راه اقامه شعائر حسينی تمام سختی ها را به جان بخريد؛ حتی اگر مجبور به قرض گرفتن شويد، کوتاهی نکنيد تا شعائر مقدس «امام حسين عليه السلام» در تمام جهان، عمومیت یابد  و ما باید به جایی برسيم که قوانین الهی و اسلامی را به تمام جهان معرفی و برایشان تبیین کنيم.

گفتنی است مشروح سخنان مرجعیت شیعه آیت الله العظمی شیرازی در نوبت های مختلف و در 18 شبکه ماهواره ای مستقل شیعی و به 5 زبان زنده دنیا بازپخش خواهد شد.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا