مرجعیت شیعه

سخنان مرجعیت شیعه در جمع مسئولان مواکب و هیئات حسینی کربلا

مسئولان مواکب و هیئات حسینی شهر مقدس کربلا،  با حضور در بیت مرجعیت شیعه آیت الله العظمی شیرازی مدظله، با معظم له دیدار کردند.

 

مسئولان مواکب و هیئات حسینی شهر مقدس کربلا،  با حضور در بیت مرجعیت شیعه آیت الله العظمی شیرازی مدظله، با معظم له دیدار کردند.

در این دیدار، مرجعیت معظم  طی سخنانی ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت «معصومه سلام الله علیها»، از زحمات هیئات و مواکب عزاداری تشکر کردند. 

مرجعیت شیعه در ادامه با اشاره به تاریخ کهن کشور عراق افزودند: از زمانی که حضرت امیرالمومنین سلام الله علیه به عراق آمدند، روح فداکاری در راه اهل بيت عليهم السلام، در کالبد مردمانش دميده شد.

ایشان در ادامه افزودند:  امروزه نیز عراق، همچنان عراقِ اهل بيت عليهم السلام است، عراقِ اميرمؤمنان، عراقِ امام حسن و امام حسين، عراقِ موسی بن جعفر و جواد الائمه، عراقِ امام هادی و امام حسن عسکری عليهم السلام است. سرزمينِ عراق، عراقِ مولايمان حضرت صاحب العصر و الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشريف) است، عراقِ فداکاری ها، فضائل و بزرگواری ها است.

معظم له افزودند:  عراق، امروزه نیز، نيازمندِ فراگيری و آموختنِ سيره اهل بيت عليهم السلام است و لذا منطبق شدن با فرهنگ ايشان، مسئوليتی بر عهده همگان است.

مرجعیت شیعه در ادامه ی سخنان خود، مدیریت جهان را ظالمانه دانستند و با طرح این سوال که هر روز چند نفر از گرسنگی می میرند؛ گفتند:  در تاريخ رسول خدا (صلی الله علیه وآله)، فقيری يافت نمی شود که بر فقرِ خود باقی مانده باشد،  و حتی، رئيس حکومت گرسنه می ماند و غذای خود را به گرسنه می داد؛  چرا که وقتی خود او گرسنه باشد، ديگر در حکومتِ او گرسنه ای پیدا نخواهد شد.

ایشان سپس با اشاره به جنایاتی که در عراق توسط کسانی که خود را جانشینان پیامبر معرفی می کردند رقم خورده است؛ افزودند:  در تمامِ تاریخِ رسول خدا (صلی الله علیه وآله)  حتی يک کشته سیاسی وجود ندارد، اين در حالی است که در قرآن کريم يک سوره در مذمّت مخالفان ايشان نازل شده و در توصيف آنان فرموده است:  قطعاً منافقان در پايين ترين دَرَک دوزخ هستند. 

با این حال، ما سرفرازانه اعلام می کنیم: در حکومت رسول خدا و اميرمؤمنان (سلام الله علیهما) ـ با وجود تمامِ مشکلات ـ حتی یک کشته ی سیاسی وجود نداشت.

مرجع عالی قدر ادامه دادند:  مردمِ عراق در ماجرای انقلاب سال 1920 میلادی، در پی فتوای ميرزای شيرازی،  در برابر انگلستان ـ بزرگ ترين قدرتِ جهان آن روز – ايستادند و ثابت کردند که هرگز به جز در برابر خدا و اهل بيت عليهم السلام، در برابر هيچ کس سرِ تعظيم فرود نمی آورند. 

مرجعیت شیعه سپس از مردان و زنان مومن در سراسر جهان خواستند با مطالعه ی سیره پیامبر (صلی الله علیه و آله)، این آموزه ها را از طریق وسایل ارتباط جمعی به جهانیان معرفی کنند. 

ایشان افزودند: بدون تردید اگر امروزه اسلام حقیقی در جهان منتشر شود، مردم جهان برای گرويدن به اسلام رسول خدا  و اهل بیت علیهم السلام از يکديگر سبقت می گيرند. 

معظم له در پایان سخنان خود از خدای منان خواستند همگان را در ترويج فرهنگ اهل بیت علیهم السلام موفق گرداند. 

شایان ذکر، سخنان مرجعیت شیعه آیت الله العظمی شیرازی، توسط 20 شبکه ماهواره ای به 5 زبان زنده دنیا پوشش داده شد.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا