مرجعیت شیعه

ملاقات جمعی از جوانان کویتی با مرجعیت شیعه

 جمعی از جوانان اعضای هیئات حسینی کشور کویت با حضور در بیت مرجعیت شیعه آیت الله العظمی سید صادق شیرازی مدظله در شهر مقدس قم با معظم له دیدار کرده و از بیانات ایشان بهره مند شدند.

 

 جمعی از جوانان اعضای هیئات حسینی کشور کویت با حضور در بیت مرجعیت شیعه آیت الله العظمی سید صادق شیرازی مدظله در شهر مقدس قم با معظم له دیدار کرده و از بیانات ایشان بهره مند شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی شیرازی، مرجع عالیقدر در این ملاقات ضمن خوش آمدگویی به حاضران، نعمت خدمت در دستگاه حضرت سیدالشهدا علیه السلام را به آنان تبریک گفتند.

معظم له در ادامه جوانان را به غنیمت شمردن لحظه های عمر و فرصت زندگی در این دنیا توصیه کرده و فرمودند: فرصت زندگی در این دنیا فقط یک بار به انسان داده شده و انسان، فقط یک بار می تواند زندگی در این دنیا را تجربه کند.  

آیت الله العظمی شیرازی مدظله رتبه انسان در سرای آخرت را منوط به تجربه حیات او در این دنیا دانسته و فرمودند: رتبه و درجه هر کس در جهان پس از مرگ، بر اساس عملکرد او در زندگی دنیا سنجیده خواهد شد و همین تجربه است که جایگاه افراد را در جهان آخرت مشخص خواهد کرد. 

مرجع عالیقدر خطاب به جوانان حاضر فرمودند: جایگاه شما در جهان آخرت متفاوت خواهد بود؛ از میان شما برخی در درجات بالاتر و برخی در درجات پایین تر قرار خواهند گرفت و این اختلاف درجات به میزان توجه و پایبندی شما به سه امر بستگی دارد.

معظله ادامه دادند: نخستین ملاک، میزان اخلاص شما نسبت به خدا و اهل بیت علیهم السلام است. دومین آن میزان نشاط و فعالیت شما در دنیاست و اینکه هر کدام از شما به چه مقدار در راه خدا و اهل بیت علیهم السلام در تلاش بوده اید و سومین ملاک درجات آخرت، اخلاق و تعامل خوب شما با دیگران است. 

آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی دام ظله در بخش پایانی فرمایشات خود حاضران را به دعوت سایر جوانان به هیئات حسینی سفارش نموده و گفتند: خدای متعال شما را از توفیق خدمت به اهل بیت علیهم السلام در حسینیه ها و هیئات برخوردار کرده است، اما جوانان زیادی هستند که از این نعمت محروم مانده اند و بر شما لازم است که این جوانان را نیز به حسینیه ها و راه خدمت به اهل بیت علیهم السلام دعوت کنید.

گفتنی است، جوانان حسینی کشور کویت با حجت الاسلام والمسلمین سید حسین شیرازی، فرزند مرجع عالیقدر نیز دیدار و گفتگو نمودند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا