مرجعیت شیعه

بررسی نتایج انتخابات مجلس عراق در نشست موسسه النبأ

نشستی تحت عنوان «نتایج انتخابات مجلس و فرصت های تشکیل دولت» در شهر مقدس کربلا برگزار شد.

 

نشستی تحت عنوان «نتایج انتخابات مجلس و فرصت های تشکیل دولت» در شهر مقدس کربلا برگزار شد.

موسسه فرهنگی ـ رسانه ای النبأ، با همکاری انجمن گفتگوی «همم» نشست فکری مشترکی تحت عنوان «نتایج انتخابات مجلس و فرصت های تشکیل دولت» را در شهر مقدس کربلا، برگزار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی شیرازی، این نشست با حضور برخی از نمایندگان مجلس و شخصیت های سیاسی، رسانه ای همراه بود.

«علی الطالقانی» از مسئولان مؤسسه النبأ ضمن سخنانی در این سمینار گفت: پیامدهای مخاطره آمیز انتخاباتی بر روند دموکراتیک و انتقال مسالمت آمیز قدرت از حد پیش بینی شده فراتر رفته، به طوری که خشونت بر فضای انتخابات سایه افکنده و به دنبال آن اقداماتی تروریستی صورت گرفته است.

وی افزود: فضا به حدی ملتهب شده که اوضاع به سمت سوزاندن صندوق های رأی گیری و انتصاب کمیسیون های جدید پیش رفته است. به همین سبب چنین سمیناری با همکاری انجمن گفتگوی همم و با حضور برخی از برندگان انتخابات سال جاری، اعضایی از پارلمان فعلی و تحلیل گران سیاسی تشکیل شد، تا نتایج انتخابات و چالش های تشکیل دولت جدید بررسی شود.

الطالقانی ادامه داد: از آنجا که نتایج به دست آمده بسیار پیچیده شده است، ما لازم دیدیم که چنین برنامه ای را برگزار نماییم و مقوله مذکور را مورد بررسی قرار دهیم.

گفتنی است، در این نشست رخی از نمایندگان پارلمان که در انتخابات 2018 پیروز شده بودند از جمله دکتر ریاض المسعودی، دکتر حسن المسعودی و نماینده پارلمان فعلی خانم ابتسام الهلالی حضور داشتند که طی آن حمید فاضل، استاد علوم سیاسی در دانشگاه بغداد و امیر الساعدی، کارشناس امور راهبردی ـ سیاسی در جمع حاضران سخنرانی کردند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا