مرجعیت شیعه

آیت الله العظمی شیرازی: از یاران و اصحاب قرآن باشید تا در بهشت از مراتب عالی برخوردار شوید

جمعی از جوانان و نوجوانان یکی از دوره های آموزش قرآن کریم به همراه مسئولان و دست اندرکاران این دوره با مرجعیت شیعه آیت الله العظمی شیرازی مدظله دیدار کردند. 

 

جمعی از جوانان و نوجوانان یکی از دوره های آموزش قرآن کریم به همراه مسئولان و دست اندرکاران این دوره با مرجعیت شیعه آیت الله العظمی شیرازی مدظله دیدار کردند. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرجعیت شیعه، معظم له در این دیدار طی سخنانی با اشاره به حدیث شریفی از رسول خدا صلی الله علیه و آله در باره همنشینان قرآن کریم، گفتند: ساختمان ها و عمارت های دنیایی از نظر حجم و ارتفاعِ بنا متفاوت هستند، و در دنیای دیگر نیز بهشت به تعداد آیات قرآن کریم یعنی 6664 طبقه دارد. 

معظم له ادامه دادند: طبقات بهشت با یکدیگر متفاوتند به این معنی که برای مثال طبقه دوم از طبقه اول و طبقه سوم از طبقه دوم، همین طور طبقات بالاتر نسبت به طبقات زیرین برتری دارند.

مرجع عالیقدر افزودند: مراد از «صاحب قرآن» که در روایت آمده کسی است که در دنیا همراه و یار قرآن باشد و این بدان معناست که چنین فردی در قبال قرآن کریم باید سه رفتار داشته باشد: 

1. قرآن کریم را بخواند و آن را حفظ کند؛

2. به آموزه های الهی و آنچه در قرآن کریم می خواند، عمل کند؛ به این شکل که حرام و حلال خداوند متعال را که در قرآن کریم آمده رعایت نماید. 

معظم له ادامه دادند: سومین رفتار تبلیغ آموزه های قرآن و رساندن آن به همگان است، به این معنا که آنچه را از قرآن خوانده و آن مقدار که از احکام آن را دریافته و بدان عمل کرده است به مردم رسانده و آنان را به نماز، روزه، حج، نیکی به پدر و مادر، گذشت، راستگویی، مروت و دیگر رفتارهای پسندیده فراخواند.

ایشان در تبیین بیانات خود فرمودند: هرکس در دنیا این موارد را در قبال قرآن کریم به مرحله عمل درآورد، در روز قیامت به او خواهند گفت: چند آیه از قرآن کریم خوانده ای و به چه مقدار آن را عمل کرده ای و چه اندازه آن را به مردم رسانده ای؟ و سپس به آن تعداد اجازه بالا رفتن از طبقه های بهشت را خواهد یافت. 

و لازم است بدانید که در این صورت آن کسی که در مرتبه و درجه پایین قرار می گیرد، افسوس خواهد خورد که چرا کم کاری کرده است و البته این امر در مورد همه صدق می کند.

آیت الله العظمی شیرازی مدظله تأکید کرده و فرمودند: حال که شما به قرائت و حفظ قرآن کریم عزم خود را جزم کرده اید، بر رعایت دو امر نیز مصمم باشید: یک آن که در هر آیه از قرآن کریم که می خوانید تدبّر کنید و معنای آن را بفهمید و دوم آن که تصمیم بگیرید به آن عمل نموده و به دیگران از جمله دوستان، همسایگان، همشاگردی ها برسانید تا ـ ان شاء الله ـ به مراتب بالاتر و عالی تری در بهشت دست یابید.

معظم له در پایان رهنمودهای ارزشمند خود خطاب به میهمانان فرمودند: ان شاء الله در آینده همه شما از عالمان بزرگ خواهید شد و در شمار کسانی قرار خواهید گرفت که در درجات عالی بهشت سکنی خواهند گزید.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا