مرجعیت شیعه

منزلت در نزد خدا و اهل بیت علیهم السلام متناسب با ادای مسئولیت و انجام وظیفه است

مرجعیت شیعه آیت الله العظمی سید صادق شیرازی مدظله، طی سخنانی گفتند: منزلت در نزد خدا و اهل بیت علیهم السلام متناسب با ادای مسئولیت و انجام وظیفه است.

 

مرجعیت شیعه آیت الله العظمی سید صادق شیرازی مدظله، طی سخنانی گفتند: منزلت در نزد خدا و اهل بیت علیهم السلام متناسب با ادای مسئولیت و انجام وظیفه است.

معظم له که در جمع تعدادی از طلاب حوزه علمیه نجف اشرف سخن می گفتند، افزودند: انسان ها به اندازه مسئولیت پذیری و انجام وظیفه نزد خدای متعال و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام مرتبه و منزلت دارند.

سپس مرجع عالیقدر حاضران را خطاب قرار داده و ضمن یاد آوری توفیق آنها در مجاورت حرم امیرالمومنین علیه اسلام، گفتند: امام صادق علیه السلام به برخی از اصحاب خود درروایت بسیار مهم و سنگین فرمودند: کسی که در شهری با جمعیت 100 هزار نفر یا بیشتر زندگی می کند و در آن شهر خداپرواتر از او وجود داشته باشد، از ما نبوده و گرامی و ارجمند نیست».

معظم له سپس با شرح این حدیث نورانی، فرمودند: اینکه خداپرواترین مردم باشیم زمانی تحقق و عینیت می یابد که مقدمات وجود آن فراهم شود که عبارت است از: عزم و اراده، دعا و توسل، محاسبه نفس و پرهیز از شهوات، لذا هر کسی به این امور پایبند شود، مانند پارسایانی چون شیخ طوسی، شیخ مفید، سید بحرالعلوم، مرحوم آخوند خراسانی و اشخاصی از این دست، به این مقام می رسد.

مرجع تقلید شیعه در ادامه افزودند: از جمله زیرمجموعه های پارسایی و خداپروایی گردآوردن جوانان، به ویژه جوانان محصل، دانشگاهی، حوزوی، جوانان عشایر، شاغلان، کارمندان و جز آن می باشد. البته اگر کسانی وجود داشته باشند که به این وظیفه بپردازند واجب کفایی خواهد بود و هرچند این کار با سختی و مشقت همراه باشد، باید به آن پرداخت نباید چنین فرصتی را از دست داد.

ایشان در پایان فرمودند: پس مسئولیت و منزلت، نزد خدای متعال و اهل بیت علیهم السلام همسنگ هستند و توفیق شما در خدمت در خط اهل بیت علیهم السلام و خط علوم آنان را از خدای متعال خواهانم و از شما می خواهم به مسئولیت خود پایبند بوده و به آن عمل کنید.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا