مرجعیت شیعه

تلاش بنیاد آیت الله العظمی شیرازی برای لغو ویزای اربعین حسینی

بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی که مقر آن در شهر واشنگتن آمریکا است، تلاش دارد تا با رایزنی با دولت عراق، ویزای اربعین حسینی را لغو نماید.

 

بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی که مقر آن در شهر واشنگتن آمریکا است، تلاش دارد تا با رایزنی با دولت عراق، ویزای اربعین حسینی را لغو نماید.

به گزارش شیعه ویوز، حجت الاسلام و المسلمین شیخ محمد تقی ذاکری مدیر بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی در واشنگتن در این باره گفت: این بنیاد با ارسال نامه ای به نخست وزیر عراق، از این مقام حکومتی درخواست نموده تا ضمن لغو ویزا برای زائران اربعین حسینی تسهیلاتی را برای زائران عزیز در نظر بگیرد.

وی ضمن اشاره به اینکه ، این بنیاد نامه ای دیگر نیز به رئیس پارلمان عراق در همین راستا ارسال خواهد کرد افزود:

دولت عراق باید به اهمیت گردشگری مذهبی در این کشور و تاثیرات فراوان و مثبت آن بر اقتصاد توجه کند و در افزایش اشتغال زایی، رفع بیکاری و ارتقای وضعیت معیشتی ملت خود سهمی به سزا داشته باشد .

 مدیر بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی، در ادامه به مناسبت های مختلف دینی در عراق و حجم ورود زائران از کشور های مختلف به این کشور اشاره کرد و گفت: کشورهای زیادی در دنیا هستند که اهمیت ویژه ای به گردشگری مذهبی داده و آن را درک نموده اند.

وی افزود: به همین دلیل است که این کشورها ویزا و هزینه های جانبی سفر را برای مسافران و زائران لغو می کنند تا با ورود گردشگران مذهبی چرخ های اقتصاد در جامعه آنها به حرکت درآید.

حجت الاسلام و المسلمین شیخ محمد تقی ذاکری، در پایان سخنان خود از دولت مردان عراق خواست تا با لغو ویزا، علاوه بر کمک به جامعه گردشگری، مقدمات برگزاری هرچه باشکوه تر زیارت میلیونی اربعین حسینی را فراهم سازند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا