مرجعیت شیعه

اجتماع عظیم عزاداران در بیت مرجعیت شیعه به مناسبت شهادت پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله

اجتماع عظیم عزاداران در بیت مرجعیت شیعه برگزار شد.

 

اجتماع عظیم عزاداران در بیت مرجعیت شیعه برگزار شد.

طبق سال های گذشته، به مناسبت شهادت پیامبر خدا حضرت «محمد مصطفى صلى الله عليه وآله»، گردهمایی بزرگ عزاداران در بیت مرجعیت شیعه «آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی»(مدظله)، برگزار گردید.

مرجع عالی قدر «آیت الله العظمی شیرازی» مدظله، در جمع هیئت های عزاداری از شهرهای مختلف ایران، به سخنرانی پرداختند.

معظم له در آغاز، سالروز شهادت نبی مکرم اسلام را به مقام منيع و رفيع آقا بقيت الله الأعظم عجل الله تعالی فرجه الشريف و به همه زنان و مردان مؤمن تعزیت گفتند و از تمام کسانی که در زمينه برگزاری اربعين حسينی به هر گونه ای تلاش کردند و در اين راه متحمل سختی ها شدند، قدردانی کردند.

مرجعیت شیعه با اشاره به آیه 144 سوره آل عمران راجع به شهادت پيامبر اسلام بیانات خود را آغاز نموده و فرمودند: در این آيه مبارکه خدای متعال از آنچه بر امت اسلامی پس از پيامبر اکرم صلی الله عليه وآله اتفاق افتاد با تعبير «انقلاب» ياد کرده است و اين انقلاب با الفاظ «علی اعقابکم» همراه شده است و اين بدين معناست که يک انقلاب کامل و صد در صد در امت اسلامی پديد آمد.

معظم له همگان را به مطالعه تاریخ، دعوت کرده و با اشاره به ظلم های فراوانی که حاکمان بنی امیه و بنی العباس بر امت اسلامی روا داشتند فرمودند:

حضرت امام حسين عليه السلام به دنيا آمدند تا باقی بمانند نه اينکه همانند ساير حکومت ها پس از چند صباحی از بين بروند. سفارش می کنم به دو مکان مراجعه کنید و سعی کنید از این بازدید عبرت بگیرید. 

اول سرزمين خلفا بالاتر از ملويه در سامرا و دوم مکانی بالاتر از آن به نام برکة السباع.

در اين سرزمين چندين خليفه عباسی از جمله متوکل عباسی دفن شده اند اما هيچ اثری از آنان نيست. اين مصداق حکومت از بين رفتنی و یکبار مصرف است.

ایشان ادامه دادند: ظلم بزرگی که بنی امیه و بنی العباس کردند اين بود که اسلام را بدنام کردند.

اسلام پس از شهادت پيامبر اکرم صلی الله عليه وآله به طور کامل منقلب و واژگون شد. اولين کشته سياسی پس از شهادت پيامبر صلی الله عليه وآله حضرت زهرا سلام الله عليها بودند که برای سخن و قرائت خطبه به شهادت رسيدند.اسلامی که از پيامبر اکرم صلی الله عليه وآله و سيره ايشان جدا باشد، اسلام نيست.

معظم له در ادامه با اشاره به ضرورت بزرگداشت ایام شهادت حضرت محسن علیه السلام، ایام محسنيه را ادامه عزاداری های محرم و صفر دانسته و فرمودند: 

باید به جهان رسانده شود که حضرت زهرا سلام الله عليها برای چه کشته شدند. اينکه بعضی بگویند در زمان گذشته ایام محسنیه نبوده است، سخنی کاملا عوامانه است. ايام محسنيه نيازی به اين ندارد که در گذشته وجود داشته باشد؛ همانند بسياری از شعائر دينی و اسلامی. در روايات آمده: علينا القاء الاصول. 

ايام محسنيه نيز همانند ساير شعائر مورد تأييد اصول و مبانی اسلامی است. چند روز ديگر وارد شعائر مقدس محسنيه می شويم. همگان همت کنند، سعی کنند تا فرامين فراموش شده اسلام را از طريق احيای شعائر محسنيه احيا کنيد.

مرجعیت شیعه در قسمت دیگری از سخنانشان با بیان سیره پیامبر اکرم در عفو و گذشت از شاعری که بیش از بیست سال با ایشان مبارزه می کرد و کفار را علیه مسلمانان می شوراند فرمودند:

جوانان بايد سيره حکومتی پيامبر اسلام صلی الله عليه وآله را به سران حکومتی دولت های غير اسلامی برسانند تا با اسلام حقيقی آشنا شوند؛ چراکه پيامبر اسلام برای همه مخلوقات هستند.

اين زيبايی اسلام است که بايد به دنيا رسانده شود.

آیت الله العظمی شیرازی مد ظله در بخش پایانی فرمایشاتشان، ازدواج آسان را يکی از فرامين فراموش شده اسلام معرفی کرده و با اشاره به ازدواج پیامبر اسلام و ائمه اطهار علیهم السلام همگان را به احیاء این سنت پیامبر دعوت کردند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا