مرجعیت شیعهموسسات جهانی شیعه

بررسی مسئولیت جنایی ناشی از آدم ربایی در مرکز آدم

مرکز آدم، برای دفاع از حقوق بشر و آزادی ها جلسه اخیر خود را به بررسی موضوع «مسئولیت جنایی ناشی از آدم ربایی» اختصاص داد.

 

مرکز آدم، برای دفاع از حقوق بشر و آزادی ها جلسه اخیر خود را به بررسی موضوع «مسئولیت جنایی ناشی از آدم ربایی» اختصاص داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی شیرازی، این جلسه در مرکز گردهمایی مؤسسه فرهنگی ـ رسانه ای النبأ در کربلای معلی و با حضور شماری از حقوقدان، دانشگاهیان و اصحاب رسانه برگزار گردید.

دکتر علاء الحسینی، استاد حقوقِ اداری در دانشگاه کربلای معلی که سخنران این گردهمایی بود، در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: این جنایت (ربایش و مخفی نگاهداشتن افراد) پدیده تازه ای نیست، بلکه با انگیزه سیاسی، اقتصادی و بهانه های دیگر فراوان در جهان رخ می دهد.

سپس دکتر خالد الجبوری، استاد حقوق جناییِ دانشکده حقوق دانشگاه کربلای معلی در جایگاه سخنرانی قرار گرفت و یادداشت خود را با موضوع «مسئولیت جنایی، لوازم و ارکان جرم آدم ربایی و فرایندهای مرتبط با این پدیده» ارائه داد.

شایان ذکر است، «مرکز آدم، برای دفاع از حقوق بشر و آزادی ها» از مراکز مرتبط با دفتر مرجعیت شیعه آیت الله العظمی شیرازی مدطله می باشد که پژوهش ها و گردهمایی های مفیدی را در رابطه با مسائل حقوقبشر به صورت ماهیانه برگزار می نماید.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا