مرجعیت شیعه

آیت الله العظمی شیرازی: اهمیت به امور مسلمین با هدف توسعه در زمینه های مختلف زندگی وظیفه همگانی است

مرجع عالیقدر آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی مدظله، در دیدار با جمعی از شیعیان کشور کویت که به شهر مقدس قم سفر نموده و در بیت معظم له حضور یافته بودند به سخنرانی پرداختند.

 

مرجع عالیقدر آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی مدظله، در دیدار با جمعی از شیعیان کشور کویت که به شهر مقدس قم سفر نموده و در بیت معظم له حضور یافته بودند به سخنرانی پرداختند.

به گزارش شیعه ویوز، مرجعیت شیعه در ابتدای این دیدار فرمودند: خدای منان در قرآن کریم  همه انسانها را به سبقت گرفتن از یکدیگر در نیکی در راستای رشد مصلحت های دنیوی و اخروی امر می نماید و در این باره فقط مومنان مورد خطاب نیستند، بلکه انسان ها را در بر می گیرد.

معظم له با اشاره به مشکلات کشورهای اسلامی، افزودند: چرا فقر هر روز در همه کشور ها، خصوصا کشورهای اسلامی گسترش می یابد؟ آیا قرآن کریم کتاب کشورهای اسلامی و مسلمانان نیست ؟ آیا آیه کریمه (و في ذلك فليتنافس المتنافسون) جزو آیات قرآن مجید نیست؟ پس چرا باید این همه امور منفی بین مسلمین و حکومتهای اسلامی وجود داشته باشد و چه کسی مسئول است؟

ایشان تاکید کردند: این مسئولیت همگان است، هر کسی نسبت به توانش در جامعه مسئول است تا مقدمات پیشرفت در جامعه را فراهم آورد که برای انجام این مهم لازم است مردم یک جامعه پیشی گرفتن از یک دیگر در اعمال خیر و کسب فضیلت ها را در زندگی روزمره در اولویت قرار دهند.

معظم له ادامه دادند: من در روزنامه های یکی از کشورها خواندم که این کشور دارای مشکلات فراوانی خصوصا در زمینه بهداشت و سلامت است، چرا باید چنین باشد و مسئولیت آن بر عهده کیست؟ این مسئولیت حکومت ها و متفکران است و در عین حال مسئولیت هایی متوجه هر کدام از افراد کشور، خصوصا جوانان است.

مرجعیت شیعه افزودند: تک تک افراد جامعه اسلامی باید به اخلاق حسنه آراسته گردند و برای اصلاح یک جامعه هر شخص باید از خود شروع نموده و سپس به خانواده، محله، شهر و کشور خود بپردازد که حکومت ها در این بین نقش مهمی را ایفا می کنند.

آیت الله العظمی سید صادق شیرازی مد ظله ادامه سخنان خود تاکید کردند که شعائر مقدس اهل بیت علیهم السلام خصوصا شعائر مقدس حسینی باید همیشه در حال رشد وبوده و با ایجاد حس رقابت در هیئات ،مواکب، حسینیه ها و موسسات در بلاد اسلامی و غیر اسلامی این مراکز رونقی بیش از پیش پیدا کنند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا