مرجعیت شیعه

بزرگ مرجع جهان تشیع: عمل به اعتقادات و دوری از شهوات و تمایلات نفسانی تنها راه موفقیت است

مرجعیت شیعه عمل به اعتقادات و دوری از شهوات و تمایلات نفسانی را تنها راه موفقیت انسان دانستند.

 

مرجعیت شیعه عمل به اعتقادات و دوری از شهوات و تمایلات نفسانی را تنها راه موفقیت انسان دانستند.

بزرگ مرجع جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی مدظله العالی، که در دیدار تاجری هندی ساکن کشور ژاپن سخن می گفتند، انسان را دارای دو نیروی بزرگ اعتقادات و شهوت و هواهای نفسانی دانستند که خدای متعال این دو را در وجود هر انسانی به ودیعت نهاده است.

مرجعیت شیعه فرمودند: هرکس در هرجا و در درون خود نیروی چالشگری دارد که میان اعتقادات و باورهای او و هوای نفس و شهواتش جنگ افروزی می کند. در مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، خانوادگی و بهداشتی نیز همین مسأله وجود دارد. در واقع انسان بر سر دوراهی اعتقادات و باورها و شهوات و تمایلات نفسانی قرار می گیرد.

در این دیدار که حجت الاسلام ادیب هندی، از وکلای مرجعیت در کشور هندوستان تاجر هندی را همراهی می کرد آیت الله العظمی شیرازی ادامه دادند:

انسان موفق همواره به باورها و اعتقادات خود پایبند بوده و از تن دادن به تمایلات و هواهای نفسانی پرهیز می کند. و در مقابل، علت اصلی عدم موفقیت اکثر انسان ها تن دادن به تمایلات و هوس های نفسانی و بی توجهی به باورها است. بنابراین تصمیم بگیرید که به اعتقادات خود عمل کنید و از تن دادن به شهوات و تمایلات نفسانی دوری کنید که تنها راه و کلید موفقیت همین است.

آن گاه معظم له خطاب به بازرگان هندی فرمودند: شما را سفارش می کنم که هرجا هستید به اعتقادات خود عمل کنید، و خدمت به شیعیان از آن جمله است و خدمت به اهل بیت علیهم السلام و کلید موفقیت به شمار می رود.

تاجری هندی ضمن ارائه شرحی از فعالیت ها و تجربیات خود در 28 سال سکونت در ژاپن و ارائه گزارشی از جامعه ژاپنی ها گفت: 

در ژاپن به ویژه در توکیو پایتخت این کشور، بیش از دو هزار شیعه وجود دارد که حضور وکیل و نماینده ای از سوی حضرتعالی در آنجا بسیار ضرورت دارد. همچنین جامعه ژاپن نیازمند فرد یا افرادی است که در جمع آنان حضور یابد و دین و تشیع را به آنان بشناساند و آنان را به دین و تشیع دعوت کند و من آمادگی دارم در این زمینه همکاری کنم و هر خدمتی که از دستم برآید ارائه دهم.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا