مرجعیت شیعه

تاکید مرجعیت شیعه بر شناساندن تاریخ تشیّع و تاریخ علمای شیعه به جهانیان

هیئتی از علما و طلاب حوزه علمیه «مجمع علما و طلاب ولایت بامیان»ِ افغانستان،  با حضور در بیت مرجعیت شیعه آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی (مدظله) در شهر مقدس قم، با معظم له دیدار کردند.

 

هیئتی از علما و طلاب حوزه علمیه «مجمع علما و طلاب ولایت بامیان»ِ افغانستان،  با حضور در بیت مرجعیت شیعه آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی (مدظله) در شهر مقدس قم، با معظم له دیدار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر معظم له، در این دیدار هیئت مذکور  گزارشی از فعالیت های مجمع علما و طلاب ولایت بامیان را به اطلاع مرجع عالی قدر رساندند و سپس از رهنمودهای ایشان بهره مند شدند. 

معظم له  طی سخنانی با اشاره روایات قرآنی، فرمودند: تاریخ تشیّع در افغانستان، به ویژه تاریخ علمای آن کشور، فراز و نشیب هایی فراوان را پشت سر گذاشته است.

ایشان افزودند:  تاریخ علما در داخل افغانستان یا در دیگر کشورها عبرت آموزی هایی فراوان برای حوزه های علمیه و دیگر طبقات مردم دارد و با در نظر گرفتن فناوری های متعدد و نوینِ رسانه ای  از جمله شبکه های ماهواره ای، رساندن این تاریخ و عبرت های برآمده از آن به جامعه جهانی، امری ضروری است.

بزرگ مرجع جهان تشیع ادامه دادند: از جمله مسائل مهم افغانستان و سایر کشورهای منطقه و جهان، مسأله جوانان است؛ مسأله ی پسران و دختران جوان و جوانان حوزه های علمیه و دانشجویان و محصلان و دیگر قشرهای جوان جامعه. 

ایشان افزودند: بنابراین، پرورش و آموزش آنان بر پایه شیوه پرورشی اهل بیت علیهم السلام، قطعاً و بدون تردید موجب کسب موفقیت های زیاد در آینده خواهد شد. در مقابل اگر یک جوان به انحراف و فساد کشیده شود، فساد و انحراف جوانان فراوانی را در پی خواهد داشت.

مرجع عالی قدر تأکید کردند: البته پرداختن به این امر آسان نیست، اما با توجه به روایات، این مسئولیت بر عهده همگان و همچنین شما است.

معظم له افزودند: مطلب دیگر،  تربیت جوانان و آشنا کردن آنان با فرهنگ اهل بیت علیهم السلام است که  اصلی ترین آن ها، اعتقادات و اخلاق آن پاکان می باشد.

مرجع عالیقدر آیت الله العظمی شیرازی  مدظله،  در پایان سخنان خود فرمودند: از خدای عزوجل مسألت دارم شما را از توفیقات روزافزون خود بهره مند فرماید.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا