مرجعیت شیعه

فراخوان بزرگ مرجع جهان تشیع برای جهانی کردن نهضت حسینی و انجام اصلاحات در عراق

بزرگ مرجع جهان تشیع طی سخنانی خواستار انجام اصلاحات در عراق شدند.

 

بزرگ مرجع جهان تشیع طی سخنانی خواستار انجام اصلاحات در عراق شدند.

مرجعيت شیعه آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی (مد ظله)،  طی سخنانی به مناسبت شهادت کریمه اهل بیت علیهم السلام حضرت «فاطمه معصومه سلام الله علیها» و در حضور جمعی از مسئولان و اعضای موکب های حسینی شهر مقدس کربلا، همگان را به انجام اصلاحات در کشور عراق با هدف الگوشدن برای جهانیان،  فراخواندند.

ایشان افزودند: من از کسانی که در مناسبت های مختلف، خصوصا در ماه های محرم و صفر در هر مکانی شرکت می کنند، تشکر می کنم و از خدای منان توفیق روز افزون برای آنان می خواهم. بدانید که هر آنچه در راه حضرت امام حسین علیه السلام انجام می دهیم، کم است و باید آن را توسعه دهیم.

معظم له ادامه دادند:  شیعیان باید نزدیکان خود را که در کشورهای غربی زندگی می کنند و از آزادی نسبی در آن ممالک برخوردارند، تشویق کنند تا برای سید الشهدا علیه السلام پرچمی برپا کنند و در حد توان خود در این راه بکوشند تا در روز قیامت حسرت نخورند.

ایشان با اشاره به دشمنی برخی با عزای سید الشهدا علیه السلام، ادامه دادند: حضرت رسول خدا (صلی اله علیه و اله)، در باره ی کسانی که تلاش های منفی علیه دستگاه امام حسین علیه السلام در پیش می گیرند، فرمودند: (فلا یزداد الا علوا) به این معنی که با وجود دشمنی ها، این شعائر همواره بالا و بالاتر می رود.

بزرگ مرجع جهان تشیع آیت الله العظمی شیرازی مدظله العالی همچنین به همگان – خصوصا جوانان – توصیه کردند که سیره و زندگی نامه اهل بیت علیهم السلام را از آنچه که خود ایشان نوشته و یا فرموده اند و نه غیر از آن،  مطالعه کنند و بکوشند تا پرچم حضرت امام حسین علیه السلام را در هر وجب از کره خاکی، بیش از پیش برافراشته کنند.

معظم له با اشاره به فرمایش امام حسین علیه السلام که فرمودند «من به سیره جدم و پدرم عمل خواهم کرد»، افزودند:  در سیره ی امیرمؤمنان علیه السلام هست که به کارگزاران خود در نواحی و شهرها سفارش می کردند در امور اقتصادی مداخله نکنند، بلکه وظیفه آنان را اداره و مدیریت این فعاليت ها دانسته اند؛ همان اموری که باید به مردم واگذارند.

ایشان ادامه دادند: عراق امروز و عراق فردا ، نیازمند مدیریتی است که از امیرمؤمنان علیه السلام درس بیاموزد، چرا که در زمان ایشان، عراق کشوری نمونه در تاریخ بود.

معظم له در پایان سخنان خود در باره ی کشور عراق، فرمودند باید تمام ملت عراق برای انجام اصلاحات، تلاشی بیشتر داشته باشند تا این کشور به الگویی جهانی تبدیل شود.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا