مرجعیت شیعه

بزرگ مرجع جهان تشیع: خوشنودی وجدان، و آرامش در زندگی، در گرو دوری جستن از خشم است

قد بلندترین جوان جهان، در بیت مرجعیت شیعه حضور یافت و با معظم له دیدار کرد.

 

قد بلندترین جوان جهان، در بیت مرجعیت شیعه حضور یافت و با معظم له دیدار کرد.

«فیض العیساوی» بسکتبالیست سابق و قد بلندترین جوان جهان از شهر «دیوانیه» کشور عراق، با بزرگ مرجع جهان تشیع آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی (مدظله) دیدار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر معظم له، در این دیدار «العیساوی» ضمن ارائه شرح حالی از خود، گفت: از حضرت عالی اجازه می خواهم تا مدال طلا و همچنین لوح اهدایی «مؤسسه گینس» را تقدیم حضورتان کنم و می دانم این ها در مقابل شما ناچیز است و شما بیشتر از این ها شایستگی دارید.

العیساوی افزود: از مدت ها قبل، آرزو داشتم که به این قصد حضورتان شرفیاب شوم و با این هدف اکنون به شهر مقدس قم آمده ام.

مرجع عالی قدر ضمن تشکر از میهمان خود گفتند: لوح و مدال شما را می پذیرم، ولی مدال را به عنوان هدیه به شما باز می گردانم، چرا که  شایسته شماست.

معظم له سپس طی سخنانی فرمودند: این مدال و نوشته هایی که در توصیف شماست، و اینکه بلند قامت ترین جوان جهان هستید، تنها نشانه هایی است، و چیزی که وجدان شما را خوشنود می کند، یک سخن از رسول خدا (صلی الله علیه وآله) است که فرمودند: «لا تغضب، لا تغضب، لا تغضب؛  خشم مگیر، خشم مگیر، خشم مگیر».

ایشان ادامه دادند: بنا بر فرموده ی پیامبر اکرم، باید از خشم گرفتن دوری کنید و برای تحقق بخشیدن به این خصلت در وجود خود، بکوشید.

بزرگ مرجع جهان تشیع تأکید کردند:  عمل به این روایت، سعادت شما را در زندگی فراهم می کند و کسانی که با شما زندگی می کنند نیز در پرتو شما از آرامش برخوردار خواهند شد؛ بنابراین راندن خشم از خود را به تدریج به خود تلقین کنید و در این راه ثابت قدم بمانید. 

ایشان در پایان سخنان خود به میهمان شان فرمودند: من از هدیه جنابعالی تشکر می کنم. اکنون به زیارت کریمه اهل بیت، حضرت «فاطمه معصومه» سلام الله علیها  (دختر ارجمند حضرت موسی بن جعفر علیهما السلام) مشرف شوید و از حضرتش بخواهید که برای سعادت مندی شما در دنیا و آخرت دعا کنند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا