مرجعیت شیعه

تاکید بر اهمیت فراهم آوردن لوازم آموزشِ مؤثر و مفید در جهان اسلام همزمان با «روز جهانی آموزش»

بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی به مناسبت «روز جهانی آموزش» بیانیه ای صادر کرد. 

 

بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی به مناسبت «روز جهانی آموزش» بیانیه ای صادر کرد. 

به گزارش شیعه ویوز، در این بیانیه که برخورداری از آموزش موثر و مفید را حق همه جهانیان دانسته، آمده است: 

بنیاد آیت الله العظمی شیرازی، به مناسبت این روز از تمام رهبران، حاکمان و متولیان آموزش و پرورش خصوصا در جهان اسلام می خواهد، عناصر و زمینه های آموزش مؤثر و مفید را فراهم آورند، و با جدیت در راه بسترسازی مناسب برای جویندگان دانش  بکوشد.

این بیانیه افزود: تحول بنیادین و رشد ملت ها و کشورها از دیرباز تا به امروز، در گرو میزان پیشرفت و ترقی علمی فرزندان شان بوده و هست؛  و امید است هیچ یک از کشورها در مسئولیت خود در برابر موسسه های علمی و مراکز پژوهشی در زمینه های مختلف علوم آکادمیک یا کاربردی و دیگر رشته های علوم انسانی، سستی یا بی توجهی نکنند. 

این بنیاد جهانی در بیانیه خود ادامه داد: بسیاری از کشورهای اسلامی به ویژه کشورهایی که اقتصادی ضعیف دارند و یا کشورهایی که در خاورمیانه در آتش جنگ ها می سوزند، در زمینه خدمات آموزشی،  پس رفت داشته و از قافله ی دانش عقب مانده اند. 

این بیانیه افزود: بنابر تحقیقات صورت گرفته، جوامع اسلامی به شکلی نگران کننده از عقب ماندگی بی سابقه علمی- آموزشی رنج می برند و از دیگر سو، بسیاری از دانش آموزان  از ادامه تحصیل منصرف می شوند و اینها از پیامدهای فروپاشی اقتصادی در بسیاری از کشورهای مورد نظر است.

بیانیه مذکور ضمن تأکید بر حق تحصیل تمام افراد جامعه و متوجه دانستن مسئولیت آن به حاکمان و رهبران جوامع مختلف، بیان داشت:  تحصیل و دانش اندوزی و ترقی علمیِ افراد جامعه می تواند تحولی بنیادین در تمام امور زندگی یک ملت را به همراه داشته باشد. 

بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی، در پایان از موسسه ها، نهادها و شخصیت های جهان اسلام خواست تا با حمایت از موسسه های آموزشی مانند دانشگاه ها و دانش سراها و مدارس،  به گسترش دانش کمک کنند، زیرا این اقدام،  تلاشی است که در دنیا و آخرت پسندیده است و خدای منان اجر نیکوکاران را تباه نخواهد کرد.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا