مرجعیت شیعه

همایش مشترک مرکز الفرات و دانشگاه کربلا برای بررسی نوسان بودجه عمومی با توجه به محدودیت های در آمد از نفت

طی نشستی در شهر مقدس کربلا تاثیرات کاهش در آمدهای نفتی راهکارهای برون رفت از آنها برای کشور عراق، مورد بررسی قرار گرفت. 

 

طی نشستی در شهر مقدس کربلا تاثیرات کاهش در آمدهای نفتی راهکارهای برون رفت از آنها برای کشور عراق، مورد بررسی قرار گرفت. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی شیرازی، مرکز توسعه و تحقیقات استراتژیکی الفرات با همکاری دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه کربلای معلی طی همایشی موضوع «بودجه عمومی در پرتو محدودیت های درآمد نفتی و بررسی افزایش تولید از نگاه صنایع» را مورد بررسی قرار داد.

این همایش با حضور تنی چند از اساتید دانشگاه، مدیران مراکز تحقیقاتی، کارشناسان اقتصادی و فعالان مدنی و مطبوعاتی همراه بود.

دکتر علی احمد ابریهی، جانشین سابق بانک مرکزی و کارشناس اقتصادی، سخنران این همایش بود که طی سخنانی اظهار داشت: اقتصاد عراق به طور کلی با مشکلاتی دست به گریبان است که همگان از آن اطلاع دارند. 

وی افزود:  این مشکلات منجر به کاهش چشمگیر قیمت نفت و ایجاد هزینه های سنگین برای دولت عراق شده و وضعیت بحرانی موجود را رقم زده و اقتصاد کشور را دچار نابسامانی کرده است.

ابریهی در ادامه گفت: بدون شک درآمدهای نفتی بر فعالیت های دولت در انجام وظایفش و تلاش برای سرمایه گذاری و رشد اقتصادی تأثیرگذار است و همگان بر این امر واقف هستند. 

این کارشناس اقتصادی در پایان با اشاره به این که دولت عراق باید برای وضعیت اقدامی به موقع انجام  دهد افزود: این وضعیت بحرانی به روشنی نشان می دهد نباید از کنار امکان افزایش تولید نفت با بی توجهی گذشت.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا