مرجعیت شیعه

بزرگ مرجع جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی شیرازی: مهم ترین مسأله امروز عراق، رهایی ملت از ستم است

جمعی از پرسنل نهاد نخست وزیری و دیگر ادارات دولتی عراق با حضور در بیت مرجعیت شیعه آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی مدظله در شهر مقدس قم، با ایشان دیدار کردند.

 

جمعی از پرسنل نهاد نخست وزیری و دیگر ادارات دولتی عراق با حضور در بیت مرجعیت شیعه آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی مدظله در شهر مقدس قم، با ایشان دیدار کردند.

بزرگ مرجع جهان تشیع در این دیدار طی سخنانی با اشاره به ستم هایی که مردم عراق در طی سالیان متمادی متحمل آن شدند، مسئولیت رهایی مردم این کشور از ظلم و ستم را وظیفه ایشان دانسته و فرمودند: این مهم ترین کار در شرایط کنونی عراق است.

مرجع عالیقدر در ادامه ضمن تاکید بر لزوم کمک و خدمت سازنده به مردم عراق تصریح کردند: یکی از وظایف دیگر شما رسیدگی به امور جوانان و کمک به آن ها، خصوصا در شهرهای بزرگ عراق مانند بغداد است.

یکی از حاضران در این دیدار طی سخنانی گفت: آنچه امروز در عراق جریان دارد، تهاجمی خطرناک است که قشر جوان شیعه عراق را هدف قرار داده و می خواهد، جوانان شیعه را به بی دینی و لائیسم، کمونیسم و سوسیالیسم سوق دهد.

وی ادامه داد: این تهاجم بیشتر جوانان شهرهای: بصره، عماره، ناصریه، نجف اشرف، حله و بغداد را هدف قرار داده و ما این موضوع را با علمای نجف اشرف در میان گذاشتیم، ولی پاسخ روشنی نگرفتیم و اینک از حضرتعالی تقاضا داریم که از شبکه های ماهواره ای شیعی بخواهید نسبت به این امر توجه بیشتری نموده و با اطلاع رسانی های مناسب، از گمراهی این جوانان جلوگیری نمایند.

معظم له فرمودند: من در این مقوله ـ ان شاء الله ـ تأکید می کنم، ولی شما نیز در این زمینه مسئولیت دارید و باید به مسئولیت خود نسبت به جوانان پایبند باشید که در این مورد لازم است با شبهات آشنا شوید تا بتوانید به جوانان کمک کنید.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا