مرجعیت شیعه

جشن میلاد حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا علیه السلام در پایتخت انگلستان

جشن میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها در لندن برگزار شد.

 

جشن میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها در لندن برگزار شد.

شیعیان در انگلستان میلاد حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام الله علیها را در حسینیه رسول اعظم صلی الله علیه و آله (کربلایی های مقیم لندن) جشن گرفتند.

به گزارش شیعه ویوز، در این مراسم که با حضور خیل عظیمی از شیعیان همراه بود، تعدادی از روحانیون و علمای شیعه مقیم لندن از جمله حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبدالرحمن الحائری وکیل آیت الله العظمی شیرازی  حضور داشتند.

این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن مجید آغاز شد و پس از آن خطیب حسینی «حجت الاسلام و المسلمین سید غیاث طعمه» به ایراد سخن پرداختند.

وی در سخنان خود با اشاره به مقام عظیم حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها و سیره آن حضرت در ابعاد مختلف زندگی، ایشان را بهترین الگو برای مومنین و مومنات دانست.

همچنین در ادامه این مراسم شاعر توانای اهل بیت علیهم السلام «نزار الحداد» به شعر خوانی پرداخته و مداحان دیگر نیز به مدیحه سرایی پرداختند.

در پایان این مراسم نیز به قید قرعه، هدایای ارزشمندی به برخی از شرکت کنندگان در این جشن اهدا شد.

شایان ذکر است، حسینیه رسول اعظم صلی الله علیه و آله از مراکز مرتبط با مرجعیت شیعه آیت الله العظمی سید صادق شیرازی مدظله در شهر لندن، یکی از قدیمی ترین مراکز شیعیان در اروپاست و به عنوان بزرگ ترین حسینیه شیعیان در اروپا شناخته می‌شود.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا