مرجعیت شیعه

تاکید مرجعیت شیعه آیت الله العظمی شیرازی بر لزوم ترویج احادیث و علوم اهل بیت علیهم السلام

یک مستبصر مراکشی با مرجعیت شیعه دیدار کرد. 

 

 

یک مستبصر مراکشی با مرجعیت شیعه دیدار کرد. 

 عبدالسلام محمد انصاری، مستبصری از کشور مراکش، با حضور در بیت مرجعیت شیعه آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی مدظله، در شهر مقدس قم با ایشان دیدار کرد. 

به گزارش شیعه ویوز در این دیدار مستبصر مراکشی گزارشی از وضعیت خود را برای مرجعیت شیعه تبیین نمود و معظم له در پاسخ ضمن قرائت چندین حدیث فرمودند: امام صادق علیه السلام به یکی از یاران خود فرمودند: «اغْدُ إِلَی‌ عِزِّک؛ یعنی به [جایگاه] عزت خود برو».

مرجعیت شیعه ادامه دادند: «معلی بن خنیس» راوی این روایت است و می گوید در آن زمان در رفتن به بازار و محل کسب و کار خود تأخیر داشتم. 

مرجعیت شیعه ادامه دادند: این سخن امام صادق علیه السلام گنجینه طلا، بلکه به مراتب ارزشمندتر از طلاست. شما بکوشید کسب و کار خود را هیچگاه ترک نکنید و خانه نشین نشوید و در صورت نیاز از حجم آن کم کنید.

معظم له سپس در پاسخ به یکی از سوالات این مستبصر مراکشی در مورد برخی صحابه رسول خدا صلی الله علیه و آله، وی را به مطالعه بیشتر دعوت نموده و فرمودند: خصوصا شما را به مطالعه دائرة المعارف یازده جلدی الغدیر، تالیف مرحوم علامه شیخ عبدالحسین امینی، سفارش میکنم؛ چرا که این کتاب ارزشمند تاریخ نبی مکرم اسلام و اصحاب ایشان برگرفته از متون و مصادر و منابع معروف عامه مانند صحاح سته و جز آن تدوین و تألیف شده است. 

مرجع عالیقدر، در ادامه با اشاره به حدیث معرف کشتی نجات، فرمودند: هرکس به خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام تمسک جوید، بهشت برای او تضمین شده است. کسانی که از اهل بیت علیهم السلام پیروی نمی کنند، مانند پیروان مالکی و شافعی و ابن حنبل و ابو حنیفه، بهشت برای آنان تضمین شده نیست؛ چراکه رسول خدا صلی الله علیه وآله از آنان به کشتی نوح یاد نکرده است.

ایشان در ادامه با اشاره به حدیث معروف ثقلین فرمودند: شما از سوی پیامبر مکرم اسلام صلی الله علیه وآله این حدیث شریف را به دیگران برسانید و آگاه باشید که شایسته است، به علوم اهل بیت علیهم السلام بپردازید و در این مسیر فعالیت کنید تا تمام اوقات شما عبادت باشد.

در پایان این دیدار نیز عبدالسلام محمد انصاری از مرجع عالیقدر به جهت پذیرفتن وی تشکر نموده و از معظم له قدردانی کرد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا