مرجعیت شیعه

مرجعیت شیعه خطاب به بزرگان عشایر کربلا: قیام شکوهمند 1920 میلادی را به جوانان عراق بشناسانید تا همچنان عراق سرزمین بزرگان بماند

شخصیت های عشایر عراق با مرجعیت شیعه دیدار کردند. 

 

 

شخصیت های عشایر عراق با مرجعیت شیعه دیدار کردند. 

 بزرگِ سادات موسوی و بزرگ ساداتِ یاسری از عشایر غیور کشور عراق و شهر مقدس کربلا با مرجعیت شیعه آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی مدظله در شهر مقدس قم دیدار کردند.

در این دیدار معظم له با اشاره به حرم هاي مقدس اهل بیت علیهم السلام و امام زادگان واجب التعظیم در عراق، خطاب به حاضران فرمودند: عراق از میان تمام سرزمین ها سرزمین بزرگان است و هیچ جایی از جهان مانند عراق این تعداد از بزرگان را در خود جای نداده است. 

مرجعیت شیعه افزودند: همگان به اندازه توان خود مسئولیت دارند. عشایر مؤمن و موفق شهر مقدس کربلا و مناطق جنوبی و مرکزی عراق سپر دفاعی تشیّع و این کشور هستند و در گذشته و حتی پیش از قیام 1920 میلادی و تا به امروز حامی و مدافع مرجعیت شیعه بوده و هستند.

ایشان تأکید کردند: اما با این حال قیام شکوهمند سال 1920 میلادی مردم عراق به رهبری مراجع و علما بر ضد اشغالگران انگلیسی و شهدای این حرکت بزرگ همچنان مظلوم هستند، چرا که تعداد بسیار ناچیزی از جوانان امروز عراق از قیام شکوهمند سال 1920 میلادی آگاهی داشته و اطلاعات کافی از آن دارند. 

آیت الله العظمی شیرازی در ادامه سخنان خود به جمعیت کم عراق و غیر مسلح بودن آنها و نیز لشکر تا دندان مسلح انگلیس که تنها جمعیت دو کشور از کشورهای تحت استعمارش در آن زمان به یک میلیارد نفر می رسید، اشاره نموده و فرمودند: بریتانیا با قوی ترین سلاح های روز از جمله بمب به عراق حمله کرد و شهری را مورد حمله قرار داد که تا به امروز «نارنجی» خوانده می شود. اما علی رغم برتری قوای انگلستان و دست خالی بودن مردم عراق، این جمعیت کمتر از پنج میلیون نفری بر نیروهای اشغالگر انگلیسی پیروز شد.

مرجعیت شیعه در پایان سخنان خود، تاکید فرمودند:  لازم است که پسران و دختران در هر قشری، اعم از دانشگاهی، محصل، کارمند ویا شاغل را گرد آورده و آنها را از تاریخ پر افتخار خود مطلع نمایید.

این سفارش من به شما و دیگر برادران است، چرا که این جوانان محافظان این کشور و سپر عراقِ اهل بیت علیهم السلام خواهند بود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا