مرجعیت شیعه

مرجعیت شیعه در جمع علمای افغانستان: عالمان باید فضای ایمانی و اعتقادات صحیح را برای جوانان فراهم کنند

 هیئتی از روحانیان و فضلای کشور افغانستان متشکل از حجت الاسلام توکلی، رئیس شورای علمای شهر هرات و مسئول دفتر مرجعیت شیعه در همین ولایت، حجت الاسلام مطهری و حجت الاسلام احسانی، از مسئولین دفتر

 

 هیئتی از روحانیان و فضلای کشور افغانستان متشکل از حجت الاسلام توکلی، رئیس شورای علمای شهر هرات و مسئول دفتر مرجعیت شیعه در همین ولایت، حجت الاسلام مطهری و حجت الاسلام احسانی، از مسئولین دفتر حفظ وحدت اسلامی افغانستان (تحت ریاست آقای خلیلی) و مسئول دفتر حفظ وحدت اسلامی (تحت ریاست آقای محقق) با مرجع عالیقدر آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی مدظله العالی در شهر مقدس قم دیدار کردند.

به گزارش شیعه ویوز، در این دیدار میهمانانِ مرجع عالیقدر گزارشی از فعالیت های خود را به اطلاع معظم له رساندند.

سپس ایشان ضمن رهنمودهایی فرمودند: بدانید که به اندازه همت افراد، یاری خدا نازل می شود، بدین معنا که عزم و اراده از طرف انسان بوده و خدای متعال یاری خود را فرو می فرستد.

معظم له در ادامه با اشاره به اوضاع جاری در افغانستان فرمودند: در حال حاضر افغانستان به اراده ای قوی نیاز دارد و این مسئولیت همگان در تمام عرصه هاست و لازم است تمام افراد با تلاش و پشتکار، برای داشتن افغانستانی با آینده درخشان بکوشند. شما باید خوب بدانید که مسئولیت عالمان و مربیان و اهل علم مخصوصاً در این زمینه نسبت به دیگر افراد جامعه سنگین تر و بزرگ تر است.

مرجعیت شیعه افزودند: علما می توانند با ایجاد فضای مناسبِ ایمانی و نشر اعتقادات صحیح، افراد جامعه را در این راه بپرورانند و نقش مهمی در این عرصه ایفا کنند.

معظم له در ادامه به اشاره به جوانان افغانستان فرمودند: باید توجه ویژه ای به نسل آینده افغانستان نمود و با فراهم نمودن تمهیدات لازم، توانمدی های ارزشمند این جوانان را از حالت بلقوه به غعلیت در آورد. 

ایشان با تاکید بر این مسئله که آماده سازی جوانان باید بر اساس فرهنگ اهل بیت علیهم السلام صورت بگیرد، تصریح کرند: باید در این مسیر و به منظور تحقق بخشیدن به این هدف از ابزارهای واسطه ای بهره گیرید. نباید فراموش کنیم که غذای بی نمک طعمی ندارد و اگر زیاد شور شود نمی توان آن را خورد و زیانبار است.

مرجعیت شیعه در پایان سخنان خود ضمن تأکید بر مسئولیت علما در قبال جوانان، فرمودند: کشور افغانستان به وسیله جوانان افغانستانی پرورش یافته بر اساس تربیت و فرهنگ اهل بیت علیهم السلام، آینده ای درخشان خواهد داشت تا آینده درخشان را برای کشور خود و منطقه به ارمغان بیاورند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا