مرجعیت شیعه

ادامه فعالیت های هیئت نمایندگی دفتر مرجعیت شیعه آیت الله العظمی شیرازی در پاکستان

هیئت نمایندگی دفتر مرجعیت شیعه که سرپرستی آن را حجت الاسلام شیخ محمد مجاهد بر عهده دارد، با سفر به لاهور پاکستان با دکتر محمد حسن اکبر، از نمایندگان شیعه در مجلس شورای پاکستان و از 

 

هیئت نمایندگی دفتر مرجعیت شیعه که سرپرستی آن را حجت الاسلام شیخ محمد مجاهد بر عهده دارد، با سفر به لاهور پاکستان با دکتر محمد حسن اکبر، از نمایندگان شیعه در مجلس شورای پاکستان و از وکلای آیت الله العظمی شیرازی دام ظله دیدار کرد.

طی این دیدار دو طرف در زمینه فعالیت های سازنده دفتر مرجعیت شیعه در داخل و خارج از کشور ایران به گفتگو پرداختند.

همچنین این هیئت ملاقاتی با حجت الاسلام شیخ صباح قمی، متولی و امام جماعت مسجد جامع حیدری در شهر لاهور داشت که در این دیدار برخی از آثار و تألیفات آیت الله العظمی شیرازی دام ظله نیز به وی اهدا شد.

هیئت دفتر مرجعیت شیعه در پاکستان در ادامه فعالیت های خود، از حوزه علمیه المنتظر، بزرگ ترین حوزه علمیه شیعیان این شهر بازدید کرد.

اعضای این دفتر همچنین با آیت الله شیخ محمد افضل حیدری، استاد سطوح عالیه در این حوزه علمیه دیدار کرد و با وی در رابطه با مسائل اجتماعی و سیاسی شیعیان پاکستان به گفتگو پرداخت.

بازدید از کتابخانه بزرگ این مجموعه نیز از دیگر فعالیت های این هیئت بوده است که طی آن با حجت الاسلام سجاد حسین خان، مسئول این کتابخانه دیدار شد.

گفتنی است، کتابخانه حوزه علمیه المنتظر دارای بیش از هفتادهزار جلد کتاب در علوم مختلف و همچنین نسخ خطی ارزشمند است.

شایان ذکر است شهر لاهور، یکی از مراکز مهم علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی شیعیان کشور پاکستان به شمار می رود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا