مرجعیت شیعه

حضرت آیت الله العظمی شیرازی: فراگیری علوم اهل بیت علیهم السلام و تقوای حقیقی، راه رسیدن به مقامات علمی بزرگ

مرجعیت شیعه راه رسیدن به مقامات علمی بزرگ و ماندگار شدن را فراگیری علوم اهل بیت علیهم السلام و تقوا و خداپروایی حقیقی معرفی کردند.

  

 

مرجعیت شیعه راه رسیدن به مقامات علمی بزرگ و ماندگار شدن را فراگیری علوم اهل بیت علیهم السلام و تقوا و خداپروایی حقیقی معرفی کردند.

بزرگ مرجع جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی مدظله العالی، که در جمع مسئولان، استادان و طلاب حوزه علمیه امام کاظم علیه السلام از شهر مقدس نجف، سخن می گفتند، تأکید کردند: علمای بزرگ، همانند شما از قشر جوان بوده اند که با تلاش خود موفق شدند و مقامات علمی بزرگ و حتی جایگاه بی مانندی را به دست آوردند.

مرجعیت شیعه ادامه دادند: هریک از شما نیز می تواند مانند آن بزرگان باشد؛ چراکه کلید موفقیت و پیشرفت، به دست خود انسان است.

مرجع عالیقدر در ادامه توصیه های خود به طلاب علوم دینی فرمودند: تمام اوقات خود را در راه فراگیری مقدمات علوم اهل بیت علیهم السلام صرف کنید و پس از آن به تحصیل و تدریس و مباحثه و مطالعه و تألیف و تدبر و تأمل بپردازید.

معظم له با بیان نمونه هایی از سیره علمای بزرگ افزودند: در راه رسیدن به مقامات بزرگ نیازمند رعایت تقوا و خداپروایی حقیقی هستید.

آیت الله العظمی شیرازی تأکید کردند: رسیدن به دو اصلِ اندوخته علمی و تقوای حقیقی بسیار سخت است، ولی می توان به آن عمل کرد و بدان پایبند بود و برای کسب آن کوشید.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا