مرجعیت شیعه

برپایی گردهمایی بزرگ مبلغان حسینی در آستانه ماه محرم الحرام 1441 در بیت مرجعیت شیعه

گردهمایی بزرگ مبلغان طبق روال سالهای گذشته در آستانه ماه محرم الحرام در بیت مرجعیت شیعه آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی برگزار گردید. 

 

 

گردهمایی بزرگ مبلغان طبق روال سالهای گذشته در آستانه ماه محرم الحرام در بیت مرجعیت شیعه آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی برگزار گردید. 

علمای اعلام، طلاب، فضلا و مادحان اهل بیت عليهم السلام با حضور در بیت ایشان به سخنان معظم له گوش جان سپردند تا بیانات مرجعیت شیعه را توشه معنوی سفرهای تبلیغی خود قرار دهند.

آیت الله العظمی شیرازی بیانات خویش را با تعزیت به مناسبت فرا رسیدن ماههای محرم و صفر آغاز نموده و برای تعجیل در فرج منتقم مظلومان تاریخ دعا نمودند.

ایشان در ادامه با اشاره به روایتی از پیامبر خدا صلی الله علیه وآله در رابطه با حرارت و فشار مصیبت حضرت سیدالشهدا علیه السلام، بیان داشتند که این مهم از خصوصيات آن حضرت و از علائم ايمان است.

معظم له همچنین بقای اسلام را در گروی جریان عاشورا معرفی کرده و تاکید کردند که اسلام باقی خواهد ماند اما بايد ديد من و شما در کجای این معادله قرار داريم و سهم ما در هدایت ديگران چه ميزان است؟!

مرجعیت شیعه در تبیین این موضوع فرمودند وصول مسلمات اسلام به همه جهانيان وظيفه ای واجب بر عهده تمام مبلغان دينی است؛ و از مسائل مهمی که نسبت به آن حتی در جهان اسلام بی توجهی صورت گرفته مسأله عدم فروش زمين است؛ که طبق فرامين اسلام زمين، برای خدا و برای کسی است که آن را احياء کند و نفر سومی در آن حق ندارد و اين آموزه بايد به جهان و جهانيان برسد.

آیت الله العظمی شیرازی بخش دیگری از بیانات خویش را به مسأله ترویج شعائر حسینی اختصاص داده و فرمودند همگان باید در راه ترویج شعائر حسینی و اسلام اصیل بکوشند و در این راه به جان خريدن تمام مشکلات حتی مقروض شدن سزاوار است.

معظم له همچنین با اشاره به تهمتهایی که به علمای اعلام از جمله میرزای شیرازی نسبت میدادند، پیامبران را نیز از آنها مستثنی ندانسته و فرمودند: پيامبران الهی عمدتاً مورد تهمت قرار می گرفتند که در رأس آنان نسبتِ تفرقه افکنی و نسبت دادنِ آنها به دشمنان خارجی بود.

آیت الله العظمی شیرازی در پایان به تمام کسانی که در محرم و صفر به دستگاه حضرت سيدالشهدا عليه السلام خدمت می کنند سفارش کردند که با الگو گیری از خط مشی رسول خدا صلی الله علیه وآله هيچ گاه شخصی را از اين دستگاه طرد نکنند و توجه داشته باشند که کوتاهی در اين زمينه سبب خسران و پشيمانی می شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا