مرجعیت شیعه

مرجعیت شیعه: مشکلات و سختی ها در دنیا برای آزمودن انسان و مقدار و چگونگی مقاومت اوست

جمعی از روحانیان کشور افغانستان با بزرگ مرجع جهان تشیع، حضرت  آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی مدظله العالی در شهر مقدس قم دیدار کردند.

جمعی از روحانیان کشور افغانستان با بزرگ مرجع جهان تشیع، حضرت  آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی مدظله العالی در شهر مقدس قم دیدار کردند.

به گزارش شیعه ویوز، در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین واعظی، مسئول دفتر معظم له در بامیان و رئیس شورای علمای افغانستان در  این شهر، آیت الله موسوی، از اعضای دفتر معظم له و از استادان سطح عالی در حوزه علمیه، حجت الاسلام والمسلمین جمالی، از اعضای دفتر مرجعیت شیعه و حجت الاسلام فهیمی، از علما و رئیس اوقاف و حج و زیارت در شهر بامیان در این دیدار حضور داشتند.

در آغاز این دیدار حجت الاسلام والمسلمین واعظی ضمن رساندن سلام مردم این منطقه از افغانستان به مرجعیت شیعه از اوضاع شهر بامیان، آمار شیعیان این شهر و مراکز علمی و حوزوی آن مانند شمار دانشگاه ها و دانشکده ها و حوزه های علمیه و همچنین فعالیت های مناسبتی دفتر معظم له، به ویژه در ماه مبارک رمضان، ایام فاطمیه و فعالیت های خیریه ای آن گزارشی تقدیم مرجعیت شیعه نمود.

بر اساس این گزارش، مسئول دفتر معظم له در بامیان از کاستی هایی که شیعیان افغانستان، به ویژه شیعیان این شهر از آن رنج می برند، خصوصاً در عرصه فرهنگی، مانند: کمبود کتاب های دینی، علمی و مهم تر از همه کمبود رساله عملیه توضیح المسائل مطالبی بیان داشت.

سپس مرجعیت شیعه طی بیاناتی فرمودند: از خدای متعال مسئلت دارم که گام هایتان را استوار و شما را تأیید فرماید و البته که انسان به میزان تصمیم و اراده و عزمش از توفیق خدای عزوجل برخوردار خواهد شد. روشن باشد که این مسئله بدون مشکلات و سختی ها نخواهد بود؛ چنان که کار و فعالیت اولیا و پیامبران الهی نیز با مشکلات همراه بوده و از آن جدا نبوده است.

معظم له تأکید کردند: خدای تبارک و تعالی اراده فرموده است انسان را بیازماید و اینکه روشن شود چه اندازه تحمل دارد و تا چه حدّی استقامت می کند. از خدای متعال می خواهم که شما را یاری فرماید. سلام مرا به مردم افغانستان و شهر بامیان برسانید.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا