مرجعیت شیعه

دیدار موکب داران و مسئولان هیئت های شهر مقدس کربلا با مرجعیت شیعه حضرت آیت الله العظمی شیرازی مدظله

صاحبان مواکب و هیئت های شهر مقدس کربلا با مرجعیت شیعه دیدار کردند.

صاحبان مواکب و هیئت های شهر مقدس کربلا با مرجعیت شیعه دیدار کردند.

مسئولان و اعضای هیئات و مواکب حسینی شهر مقدس کربلا، با حضور در بیت بزرگ مرجع جهان تشیع حضرت «آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی»مدظله، با معظم له دیدار کرده و از بیانات ارزشمند ایشان استفاده بردند.

به گزارش شیعه ویوز، معظم له در این دیدار طی سخنانی با اشاره به خاصیت تکرار تاریخ، فرمودند: ملت عراق ستم های فراوانی کشیده اند و رویدادهای مختلفی را پشت سر گذاشتند که اثرگذارترين آنها، انقلاب 1920 بود که به ياری خدای متعال و به برکت ائمه اطهار عليهم السلام و با عنایات خاصه حضرت بقیة الله عجل الله تعالی فرجه الشریف و پس از قربانی های بسیار، پيروز شد.

معظم له ادامه دادند: بنده بارها از همگان به ويژه جوانان خواسته ام که به شنیده ها اکتفا نکنند و آنان را به خواندن تاريخ سفارش کرده ام. چرا که تاریخ تکرار می شود و امروزه بیش از هر چیزی در عراق، نيازمند الهام گرفتن از تاريخ انقلاب 1920 برای این کشور هستيم.

 

بزرگ مرجع جهان تشیع،ايمان به خدا و توکل بر او، رهبری آيت الله العظمی شیخ محمد تقی شيرازی رضوان الله عليه و اتحاد بین عشائر غیور کشور عراق را عامل پیروزی ملت عراق بر استعمار انگليس دانستنه و فرمودند: پس از آنکه ملت عراق جمعی از نيروهای استعمارگر انگليسی را اسير کردند، آيت الله العظمی ميرزا محمد تقی شيرازی، رهبر انقلاب 1920 عراق، دستور دادند که هيچ يک از اسرا را نکشند و به خوبی با آن ها رفتار کنند؛ اين کار نشان می دهد که رهبری این مرجع بزرگ، طبق شيوه رهبری رسول خدا صلی الله عليه وآله و حضرت اميرمؤمنان عليه السلام و حضرت امام حسين عليه السلام بود.

مرجعیت شیعه در پایان سخنان خود با تشکر از زحمات موکب های کربلایی در ایام زیارت میلیونی اربعین، آنان را سفارش نمودند که با جدیت به خدمات خود ادامه داده و در این راه جوانان عراقی از هر قشری را نیز فرا خوانده و گرد یکدیگر جمع نمایند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا