مرجعیت شیعه

بیانیه بنياد جهانی آيت الله العظمی شيرازی به مناسبت انقلاب سال 1920 ميلادی مردم عراق

در آستانه يکصدمين سالگرد انقلاب مردم عراق عليه اشغالگران انگليسی بنياد جهانی آيت الله العظمی شيرازی بیانیه ای صادر کرد.

در آستانه يکصدمين سالگرد انقلاب مردم عراق عليه اشغالگران انگليسی بنياد جهانی آيت الله العظمی شيرازی بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش شیعه ویوز، در این بیانیه با اشاره به انقلاب 1920 و رهانیدن مردم از استعمار انگلیس به کمک این انقلاب آمده است:

 

قيام و انقلاب مردم عراق ضد اشغالگران با تمام ويژگی هايش در واقع خشت اول تأسيس عراق نوين به شمار می رود، هر چند در این مسیر تا به امروز اشتباهاتی وجود داشته ولی قدرت ملت عراق در تعیین سرنوشت خود را به همگان ثابت نمود. 

این بیانیه در ادامه با اشاره به صد سال تلاش مردم عراق و روبرو شدن آنها با مشکلات کوچک و بزرگ مختلف، افزود: در این سال ها جنگ های پياپی در عراق رخ داد و هر گروهی که به قدرت رسيده این کشور را دستخوش نابسامانی کرد که در نتيجه بهترين جوانان اين سرزمين گاهی در چنگال استبداد و زمانی در دام تروريسم گرفتار بودند.

بنياد جهانی  آيت الله العظمی شيرازی در پایان بیانیه خود، آورده: از ملت رنجديده عراق می خواهیم، به شيوه اهل بيت عليهم السلام پايبند بوده و شانه به شانه یکدیگر تلاش کنند، شایستگان را به جای فاسدان بنشانند تا انتظارات خود را تحقق بخشيده و از کشاکش های بين المللی و منطقه ای دور بمانند. 

مرجعیت شیعه آيت الله العظمی سيد صادق حسينی شيرازی مدظله نیز درباره قيام ملت عراق در سال 1920 ميلادی ضد اشغالگران انگليسی فرموده اند: «انقلاب و قيام سال 1920 مردم عراق در مقايسه با فداکاری های بزرگ امروز اين ملتِ مؤمن ستمديده و مظلوم ناچيز است و فداکاری ها و جانفشانی های امروز ملت عراق در طول تاريخ بشری مانند نداشته و ندارد».

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا