مرجعیت شیعه

آيت الله العظمى شيرازى: حاكمان در برابر اقامه شعائر حسينى كار شكنى نكنند.

در شام غریبان حضرت سیدالشهدا علیه السلام، اجتماع بزرگ عزاداران حسینی در بیت آیت الله العظمی شيرازى در شهر مقدس قم برگزار شد.

 

در شام غریبان حضرت سیدالشهدا علیه السلام، اجتماع بزرگ عزاداران حسینی در بیت آیت الله العظمی شيرازى در شهر مقدس قم برگزار شد.

حضرت آیت الله العظمی حاج سيد صادق حسينى شيرازى مدظله العالی در جمع کثیر عزاداران حسینی که از سراسر ایران و کشورهای مختلف اسلامی و غیر اسلامی، در دهم محرم سال ١٤٣٨ هجرى قمرى بیاناتی را ایراد فرمودند.

معظم له با اشاره به سيره امام صادق عليه السلام در دعا براى اقامه كنندگان شعائر حسينى اين مهم را وظيفه همگان دانسته و فرمودند: براى تك تك اقامه كنندگان شعائر در هر نقطه از كره زمين دعا مى كنند.

مرجعيت عظيم الشأن قضیه امام حسین علیه السلام را نه تنها تشریع بلکه تکوین خواندند و فرمودند: هرگونه کار مثبت و منفی در این مجال اثر دنیوی و اخروی در خور خود را خواهد داشت.

ايشان در ادامه ضمن بيان اهميت اقامه شعائر حسينى، به والدين توصيه كردند هيچگاه به سبب انجام شعائر حسینی بر فرزندان خود خرده نگيرند زیرا این کار جرم بزرگی است و عقوبت سنگینی خواهد داشت.

معظم له همچنين در توصيه به خادمان حسینی فرمودند با به كار گيري دقت لازم خود را از وسوسه های شیاطین مصون دارند تا مبادا نیت های آنان را از اخلاص لازم تهی و خدمات آنان را نابود کند.

آيت الله العظمى شيرازى در ادامه توصيه هاى خود خطاب به حاکمان حکومت های اسلامی فرمودند: در قبال شعائر حسینی و برگزار کنندگان آن هیچ گونه کارشکنی و کوتاهی نکنند زیرا این عمل نابودی و خذلان دنیا و آخرت را در پی خواهد داشت و عقوبت الهی را گریبان گیر آنان خواهد كرد.

معظم له در ادامه توضيح دادند كه اگر تاریخ از درد و رنج مسلمانان و انحطاط اسلام اصیل از مسیر واقعی اش سخن می گوید، این نتیجه دوری حاکمانی بود که به نام اسلام جنایت می کردند؛ لذا حضرت سیدالشهدا علیه السلام دلیل خروجشان را بازگرداندن سیره جد و پدرشان معرفی نمودند.

امروز نیز باید آن سیره نبوی و علوی اجرایی شود تا مسلمانان به رشد اقتصادی و مادی زمان حکومت پیامبر صلى الله عليه وآله و اميرالمؤمنين عليهم السلام باز گردند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا