مرجعیت شیعه

مرجع عالیقدر آيت الله العظمی شیرازی : معرفی تاریخ حقیقی پیامبر به جهانیان یک وظیفه همگانی است

مرجعیت شیعه آیت الله العظمی سید صادق شیرازی مدظله سخنانی را به مناسبت ولادت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و امام جعفر صادق علیه السلام در درس خارج فقه خود ایراد فرمودند.

 

مرجعیت شیعه آیت الله العظمی سید صادق شیرازی مدظله سخنانی را به مناسبت ولادت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و امام جعفر صادق علیه السلام در درس خارج فقه خود ایراد فرمودند.

حضرت آيت الله العظمی شیرازی در ابتدا با قرائت آيه کريمه: «يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ إِنَّا أَرْسَلْنَاكَ شَاهِدًا وَمُبَشِّرًا وَنَذِيرًا؛ فرمودند:

پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله بشارت دهنده بودند که یک ظالم وجود نداشته باشد، یک گرسنه وجود نداشته باشد و همگان از نعمت های زمین و آسمان بهره مند شوند و انذار دهنده بر ظالمان بودند و هر دو مورد را علنی ساختند.

معظم له در ادامه افزودند: 

در تاریخ پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله دو مورد بی نظیر است:

اول زجر و آزار دیدن ایشان از داخل و خارج از حکومتشان و دوم برخورد پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله با دوست و دشمن که بشیر و نذیر بودن را به صورت بی مانند دربر گرفته بود.

مرجع عالیقدر به عنوان نمونه با اشاره به ماجرای ترور پیامبر در حادثه عقبه بیان کردند: 

عکس العمل پیامبر بی نظیر است. ایشان نه تنها آنان را بخشیدند بلکه به حذیفه که جنایتکاران را شناخته بود، دستور دادند آنان را معرفی نکند.

اما در دنیای امروزی اگر حاکم حکومتی مورد ترور قرار بگیرد با عاملان جنایت چه برخوردی خواهد داشت؟ آیا غیر از اعدام حکم دیگری صادر می کند؟ اما پیامبر خدا صلی الله علیه وآله آنان را هیچ گونه محاکمه یا توبیخی نکردند. دنیا باید از این عملکرد الگو بگیرد زیرا تمام این نگون بختی های امروزی مردم دنیا، به علت دوری از سیره پیامبر صلی الله علیه وآله است.

ایشان همچنین به کشورهای غیر اسلامی توصیه کردند که اگر منادی آزادی و حقوق بشر هستید بیایید از پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله بیاموزید تا موفق باشید.

ایشان در پایان با اشاره به نا شناخته ماندن سیره پیامبر اکرم برای جهانیان، و مظلومیت ایشان در این زمینه، معرفی چهره واقعی پیامبر صلی الله علیه وآله به جهان را یک وظیفه همگانی معرفی کردند و از همگان خواستند که با بهره گیری از تمام وسایل و رسانه های اجتماعی در از بین بردم مظلومیت رسول اکرم کوشا باشند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا