اخبار

برگزاری جشن توزیع هدایای مرحله سوم از «بزرگ ترین طرح ازدواج جوانان» در عراق

بزرگ‌ترین طرح تسهیل ازدواج جوانان عراقی ادامه دارد.

  

بزرگ‌ترین طرح تسهیل ازدواج جوانان عراقی ادامه دارد.

مرحله سوم از طرح تسهیل ازدواج «خانه مودت» با برگزاری مراسم باشکوهی در شهر مقدس کربلا پایان یافت.

پروژه خانه مودت با هدف ریشه کنی معضل تجردگرایی در کشور عراق، توسط موسسه فرهنگی و نیکوکاری مصباح الحسین علیه السلام پایه گذاری شده است.

به گزارش شیعه ویوز مرحله سوم از این طرح عظیم روز گذشته با برگزاری جشنی در شهر مقدس کربلا و با تکریم از60 جوان برنده در قرعه کشی ویژه برنامه تلویزیونی خانه مودت، که در ماه مبارک رمضان پخش شد، به کار خود پایان داد.

این جشن با شکوه با حضور جمعی از شخصیت‌های دینی، اجتماعی، دولتی، خبرنگاران، هنرمندان، خیرین و جمعی از فعالان حقوق بشری همراه بود.

همچنین در حاشیه این مراسم برنامه آموزش مهارت‌های زندگی، شامل آموزش‌هایی درباره مسائل اخلاقی و بهداشت خانواده توسط چند تن از اساتید و کارشناسان برگزار شد و حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبدالرضا المعاش از وکلای مرجعیت شیعه آیت الله العظمی شیرازی دام ظله درس‌هایی در زمینه اخلاق را به زوج های جوان ارائه کرد.

طرح «خانه مودت»، با هدف آسان سازی ازدواج برای جوانان و ریشه کنی معضل تجرد گرایی راه اندازی شده است.

در این طرح، بدون در نظر گرفتن قومیت یا مذهب جوانان، با همکاری خیرین عراقی، کمک های مادی و فکری در اختیار آنها قرار داده می شود تا ازدواجی آسان تر داشته باشند.

مرحله سوم این طرح عظیم، همزمان با ماه میهمانی خدا، ویژه برنامه این طرح اجتماعی، هر شب از شبکه جهانی امام حسین علیه السلام ۲، به زبان عربی پخش شد.

هر قسمت از این برنامه، با حضور یکی از هنرمندان و شخصیت های اجتماعی عراقی به صورت زنده بر روی آنتن شبکه امام حسین علیه السلام رفت، و تا پایان ماه مبارک رمضان ۶۰ جوان عراقی به قید قرعه برنده دریافت کمک هزینه ازدواج به ارزش دو میلیون دینار عراقی، شدند.

شایان ذکر است، «موسسه فرهنگی ـ نیکوکاری مصباح الحسین علیه السلام» یکی از موسسه های مرتبط با بزرگ مرجع جهان تشیع «آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی» مدظله، در کشور عراق است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا